Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Premiärtävling i formula och Bic.

• Premiärtävling i formula och Bic.

Publicerad av hartwig på 5 maj, 2011 vid 13:59

Nu startar snart tävlingssäsongen i formula och Bic-Techno och detta i Åhus lördag-söndag den 7,8 maj. Vindprognosen talar om c:a 6-10m/s från och med lördag eftermiddag och hela söndagen. Vindriktning omkring ost vilket innebär pålandsvind. Bättre förutsättningar kan det knappast bli. Vi i Åhus vindsurfingklubb hoppas nu på en bra uppslutning och att det blir riktigt trångt på startlinjen. Lördagens seglingar kommer att äga rum i Äspet med utgångspunkt från Revhakens strand. Under söndagen seglar vi i Täppetviken där vi har vår klubbstuga. Samma plats som där SM och RM i formula respektive Bic Techno avgjordes under 2009. Lördag kväll kommer det att bli en regattabuffè på hotell Åhusstrand till priset av 100:-
    Väl mött i Åhus hälsar vi i ÅWC.
    För seglingsbestämmelser, boende, kartor mm gå in på http://www.ÅWC.se

Mats Hartwig

eluppdra@algonet.se
    Tel 0708241600

swe-31 svarade 13 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • swe-496

Medlem
    5 maj, 2011 vid 15:02

Kommer inte att komma tyvärr. Hoppas dock att det blir ett bra gäng som kör. Tävlandet blir minimalt för mig i år då barn 2 kommer snart.

• raask

Medlem
    5 maj, 2011 vid 19:13

I’ll be there, förhoppningsvis inte som enda ungdom som tävlar i formula… 😉

• sioman

Medlem
    6 maj, 2011 vid 06:47

Jag kommer dit! Första formulatävlingen för mig. 🙂

Det är ett gäng från PS Vindsurfing som kommer och kör bic med! 🙂

• swe-31

Medlem
    6 maj, 2011 vid 19:13

Bilen är packad, och jag är laddad, ses imorgon

• jester

Medlem
    6 maj, 2011 vid 19:13

Lycka till, alla!

• swe-496

Medlem
    7 maj, 2011 vid 10:57

Någon segling idag?

• kinetic

Medlem
    7 maj, 2011 vid 11:05

Jag gissar på att det är klassiska Åhus vindar idag, dvs vakuum….:mad:

• raask

Medlem
    7 maj, 2011 vid 12:48

Dåligt med vind, bic seglar dock inget formularace genomfört, kom lite vind för en stund sedan och höjde våra förhoppningar, men gick inte ens för killar med 12,0!

• swe-496

Medlem
    8 maj, 2011 vid 08:00

Idag ser det ut som att det kan bli lite segling iaf. Proggarna ser fina ut.
    Önskar man kunde vara med.

• hartwig

Medlem
    8 maj, 2011 vid 17:50

Bicseglarna kunde genomför nio race. Fredrik Ivarsson seglade hem guldet, Jacob Fagerström-silver och Viktor Tollemark-brons. Fyra placerade sig Hanna Nilsson och femma Rebecca Andersson. Det är stimulerande att se så hängivna och engagerade ungdomar, lycka till framöver. Samtliga kommer från vindsurfinggymnasiet i Varberg och med eldskälen Per Ringqvist som ledare. Därifrån kom också Rasmus Rask och Simon Turesson som valt att segla formula vilket tyvärr var svårt att utföra i gränsvindar på c:a 4-5m/s. Även master och seniorseglarna fick problem i dessa snåla vindar och inga race blev godkända. Vi har en senaste startid kl 16.00 sista tävlingsdagen med hänsyn till att många har en lång resväg. Men vad tror Ni händer exakt kl 16.30, jo vinden kommer som när man startar en fläkt och snittar stadigt 10-11m/s från sydost. När jag skriver detta har det blåst i tre timmar med oförminskad styrka. Det är nog så att vi måste ändra denna tid i föreskrifterna och bli mer flexibla även sista dagen. Vi hade möjlighet att under lördagen utlysa ett senare klockslag, men med tanke på att prognosen utlovade superba formulavindar hela söndagen, så kändes det onödigt. En stor eloge till alla som åkte till Åhus trots osäker prognos : M. Bokell, M. Nilsson, J. Hellberg, J. Kujala, B. Johanesson, U. Sjöstedt, D. Nerhagen, A. Cederblad. Ingen glömd hoppas jag. Behöver Ni en seglingsledare inför kommande tävlingar, så kan jag rekommendera Erik Nerhagen.
    Mats SWE-412

• swe-496

Medlem
    9 maj, 2011 vid 08:01

Trist att ni inte fick några Formularace genomförda. Prognoserna för Söndagen såg ju skitfina ut.
    Men men man kan ju inte råda över vädrets makter tyvärr.

• swe-31

Medlem
    10 maj, 2011 vid 11:59

Vinnarna i Bic Klassen, Fredrik, Jacob, Viktor

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Premiärtävling i formula och Bic.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.