Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Pressrelease mXr Windsurfing 46,5 & 54

• Pressrelease mXr Windsurfing 46,5 & 54

Publicerad av mattias-j på 15 april, 2011 vid 06:43

Här har vi nu bilder på de första två brädorna och deras bottenshape. Vi bygger inom kort de första hos Marström. Jag har i Sverige redan flertalet beställningar och det finns en hel del nere i Europa också. Det som är kul är att vi kommer vara några svenskar som kommer att få de absolut första brädorna. Jag kommer personligen att bjuda in dessa herrar till en heldag på fabriken där de kommer få se hur de byggs. Kanske i samband med leverans. Vi får se när detta kan bli…. Jag kan ta emot beställningar från nu, med leverans slutet augusti. Prislappen kommer ligga runt 2500-2800 euro. Marström, auotklav, kolbiber 100%, Made In Sweden…………

glader svarade 13 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • swe117

Medlem
    15 april, 2011 vid 07:02

Ser spännande ut, vet man vad det blir för volym på repsektive storlek?

• dr-masse

Medlem
    15 april, 2011 vid 07:09

Fruktansvärt läckert med riktigt nytänk! Mycket knas har man sett på brädbottnar genom åren, men två trappsteg har inte skådats förr. Skall bli väldigt intressant att följa hur det funkar, även för mig som inte speedåker alls. Det lär bli en del snack om de här skapelserna i en och annan shapeverkstad i den lilla vindsurfingvärlden… 😀

• jester

Medlem
    15 april, 2011 vid 08:05

Skall bli kul o se dom live sedan! Går det sista trappsteget upp eller ner?

• petter

Medlem
    15 april, 2011 vid 08:38

Spännande, trappstegen ser grymma ut!
    Är det en konkav eller helt platt i mitten?
    och utanför konkaven, svagt vinklad?

• badjanne

Medlem
    15 april, 2011 vid 09:25
  • andersbq

Medlem
    15 april, 2011 vid 16:36

Säga vad man vill men min känsla är att det kommer mycket idéer från MvM och en och annan är faktiskt inte dåliga.
    Dock jag kommer inte bli landets första Rockstar…
    (kör vidare på Carbon Art fantastiska brädor)

• erolwi

Medlem
    16 april, 2011 vid 16:10

Spännande med nya ideer. Vad är anledningen till att stegen har olika vinkel fram och bak? Det främre har ju “klassisk” vinkel men det bakre kanske ger mer stabilitet? (ren gissning…)

Var tvungen att läsa på lite om hur steg funkar igentligen och dök på en bra och lättläst artickel: http://www.leisureboating.co.za/files/file_177.pdf

• lasso

Medlem
    16 april, 2011 vid 17:27

imponerande utseende!

• glader

Medlem
    25 april, 2011 vid 19:41

Slängde min gamla ögonsten i helgen. Trodde aldrig att detta mönster skulle komma igen. Den kanske skulle körts upp-och-ner 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Pressrelease mXr Windsurfing 46,5 & 54

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.