Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Pris på det här kitet:
-
Pris på det här kitet:
Publicerad av anonym-anvandare på 25 oktober, 2005 vid 08:33http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=6173&sort=1&cat=12&page=1
Låter det priset vettigt?
Kom å köpi isåfall!
/Lars
jps svarade 19 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Låter som ett mycket bra pris även om brädan är från 99, bomen ser fräsch ut..
guten -
Ganska komiskt att du har fått in skärpan på allt annat förutom skadorna , då du försöker fotografera just dingarna på brädan =).
Tycker annars priset verkar vara shysst
-
Styckpriser som jag ser det:
Bräda inkl fena 1500kr. Ser inte ut att vara smådingar precis, utan snarare totalt kexad front, vilket sänker värdet rejält. Kräver seriöst lagning om det ska hålla i längden. Det blir dyrt (ca 2000kr) om man lämnar in, vilket knappast är aktuellt i detta fall. Gör man det själv blir det garanterat inte snyggt om man inte är väldigt van och händig.
Bom: Ser bra ut. Pris 700kr.
Mast: Typ tio år gammal Mistral i glasfiber. 300 spänn.
Segel: Ganska gamla Simmer Onshore. Typ från -96 kanske. Kostar väl en tvåhunka styck kanske om dom är ok skick. I risigt skick är dom gratis. NP:t ser ut att vara ett gammalt Combat från runt -95. Samma pris där. Totalt segel: 1000 kr högt räknat.
Mastfot och förlängare: Ser ok ut och förhoppningsvis QR-standard på adaptern. 300kr.
Boardbag: Alltid svårt att hitta beggat. 400kr.
NP midjeslee: Relativt ny modell. 400kr.
Totalt:
1500+700+300+1000+300+400+400=4600 i separata delar.Det är alltså inte ett speciellt billigt pris, men dock ett rimligt sådant. Det borde gå att pressa några hundralappar.
-
Låter som jag satt rätt preis då.
Jag får fixa nya bilder på dingarna. Nosen är absolut inte krossad, 2 väldigt små dings som måste fixas bara.
Hade gjort de själv om jag haft tid.Seglen är alla hela och fina.
/Lars
-
265an var 108 liter. tror 260n var 98liter eller nått sånt.
Logga in för att svara.