Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › PRO Area, Habo
-
Jupp, för att citera Pirates of the Caribbean; ”The pirate code is more like guidelines”.
Det lär ju inte komma med i Svea Rikes Lag eller så, men folk bör känna till det, word of mouth. -
Lima-ko;614489 wrote:Käkar du citron till frukost eller, kom med något konstruktivt istället. Vad tycker du att man ska göra för att få Habo säkrare då?
Ingen citron, men massor av saltgurka:grin:
Det kanske räcker att tydligt rekomendera nybörjare till ett passande område? -
Håller med er allihop för att jag är så kärleksfull. 🙂
Tycker dock PRO område låter sjukt tramsigt, pro är man när man har det som sitt jobb (profession) alltså blir det bara vi instruktörer och kitekrängare som får köra i det området.
Sen har jag lite svårt att få till babybay bra då det kryllar av nudister där en varm sommardag, då är det inte en särskilt säkert. Sen är det närmare vanliga beachen, och på en NV dag åker dom rätt in i beachen om nåt händer. Så ska vi låta nybörjarna hålla till närmare badare bara för att vi ska slippa vända för en kite parkerad kl 12?
Skulle också gissa att iaf nån av dom nudisterna sitter rätt högt upp i kommunen eller känner nån som gör det. Kanske inte uppskattas när den personen inte vågar sig ut å bada pga kites som krashas överallt.
-
Saltgurka, då blir man mer salta killen, och det är ju enbart positivt =).
Helt klart, jag tror i grund och botten det är vad skotten menade från början. Sen förstår jag att PRO Area inte klingar så bra i allas öron och går dåligt ihop både med den Svenska Allemansrätten och Jantelagen ;).
-
Glömde den viktigaste väjningsregeln av alla, badJÄVLARNA har alltid företräde…=O.
-
fan va all ska hänga upp sig på ordet pro area.. kalla de beach 1 och 2 då.. spela roll..
-
Just det fan, tänkte inte ens på badarna, vill ju inte krascha in i en naken skinnsäck till gubbe…:S
Beach Pest och Beach Kolera..:D -
Som noob tycker jag att det är en helt OK idé. Har inte sett Habo när det är som värst dock. Håller mig gärna på andra sidan bryggan om det är sjukt mycket folk ute. 🙂
Hur brukar nudiststranden vara på sommaren? Springer de nakna liven hela vägen ut trots blåsten?
Att kryssa bland blottade könsorgan kanske är bra noob-övning… 🙂
-
haha we can call it the ”boob” area instead : )
Follow us on FB and Twitter!!
http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
http://www.Twitter.com/kiteboardingse -
Yo guys nice move. None of my concern ever since I am not in Lund anymore, but last time was in 2009 and already then it felt like this place is going nuts. Can only imagine how it is nowadays.
Skotten, ever since you brought this task up, I think you have to step up and wear a nice uniform. Envisioning something like this…
-
skotten;614634 wrote:haha we can call it the ”boob” area instead : )
naked bikini girls are allowed in he pro zone no matter how good they are.
-
I miss seeing the Barnell systers on the beach : )
Follow us on FB and Twitter!!
http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
http://www.Twitter.com/kiteboardingse -
Va fan om man nu är Pro så kan man väl välja att åka där det inte är så mycket folk eller är det utanför habo höger om bryggan det bara går att åka?
Dom som känns farligast i habo är ju just så kallade pros som kör urkrokade och landar som en skjuten kråka och kiten slammar ner där dom minst anar.
Det hela känns bara löjligt och visst ett nybörjar område är ju bra men det området tycker jag ska begränsas till där det inte är så många som kör. samma med pro area! Om man nu känner för att köra urkrokad gör det då där du inte kan skada andra!
-
Brickan;614945 wrote:Va fan om man nu är Pro så kan man väl välja att åka där det inte är så mycket folk eller är det utanför habo höger om bryggan det bara går att åka?
Dom som känns farligast i habo är ju just så kallade pros som kör urkrokade och landar som en skjuten kråka och kiten slammar ner där dom minst anar.
Det hela känns bara löjligt och visst ett nybörjar område är ju bra men det området tycker jag ska begränsas till där det inte är så många som kör. samma med pro area! Om man nu känner för att köra urkrokad gör det då där du inte kan skada andra!
har de hänt i habo…
-
wiken;613933 wrote:Jag vet inte om jag håller med om ett ”pro” område. det finns massor av erfarna åkare som aldrig krokar ur och likande.
däremot kan det kanske vara lämpligt med ett förslag/rekommendation/uppmaning snarare än en regel.
en uppmaning att om man inte känner sig helt säker kan man köra vid nudisterna på andra sidan bryggan.
det är något som jag redan idag föreslår för mina elever. deras reaktion är att det är sunt förnuft och jag instämmer. de vill verkligen inte in i det getingbo som 15 freestyleåkare och 5 kitekraschande noobs utgör.
så varför inte ha en rekommendation till de som inte känner sig HELT säkra att launcha på andra sidan bryggan?
jag citerar det andra inlägget i denna tråden skrivet av en klok man.
redan vid andra inlägget i denna tråden var ”pro area” historia och vi rörde oss in på mer normala bemnäningar som nybarjarområde osv.
kan folk sluta lyda jante och skita i skottens olyckliga ordval. hans tanke med två områden är bra.
om inte annat för nybörjarna själva. det bevisas ju av personen ovan som tycker HLs urkrokningar är läskiga.motargumentet med badande nudister köper jag inte då det badas på bägge sidor av bryggan.
nudisterna brukas mest stå och puta med könet ett par meter ut från stranden.
Logga in för att svara.