Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med att hålla kvar fötterna i stropparna

• Problem med att hålla kvar fötterna i stropparna

Publicerad av mexi_ på 16 september, 2004 vid 11:40

Jag har stora problem med att ha kvar fötterna i stropparna när jag laddar på lite större hopp. Småhopp fungerar bättre. Jag har en Mistral Custom Flow som jag satt på mina fanaticstroppar på. På fanaticen tyckte jag att jag hade bättre grepp. Kan det bero på padsen på mistralen? Jag har provat olika storlek på stropparna och just nu har jag inställt så att jag kommer in till halva foten. Jag försöker att spreta med tårna och böja upp fötterna men det släpper ändå. Har svaga funderingar på att börja satsa på loopar, men vill sitta lite mer säkert då…………..

anonym-anvandare svarade 20 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ath

Medlem
    16 september, 2004 vid 12:26

Har också en Custom Flow och – trots att jag långt ifrån gör några bakåtloopar – problem m att hålla fötterna kvar i stropparna. Det har dock blivit väsentligt bättre sen jag slängde originalstropparna och bytte till contourstroppar. Kan det vara paddingen som är boven?

• lars_k

Medlem
    16 september, 2004 vid 12:32

Prova att göra stropparna smalare. Du sitter mkt bättre fast om stroppen trycker mot sidan av dina fötter. Gör stropparna smala och höga. Smala av dem ett pinnhål vetja! Du kommer att sitta järnet.

• mexi_

Medlem
    16 september, 2004 vid 14:26

Jag har faktiskt tänkt på det,men inte orkat efter som det blåser hela tiden…..skall skruva om dem hemma ikväll och testa i helgen igen. Har också funderat på att byta till contour-stroppar, de verkar var kanon!
    Tack för tipsen!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 2004 vid 14:10

Dakine Core Conture är svaret på ditt problem, överlägsna!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med att hålla kvar fötterna i stropparna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.