Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Problem med gammal Ford

• Problem med gammal Ford

Publicerad av anonym-anvandare på 24 maj, 2004 vid 02:54

Det som inte fick handa, ja, det hande ju haromdan….
    Ar i Australien och surfar/pluggar, och for en halvfattig student kandes dom 1000 AUD, runt 5300 SEK for en Ford Laser fran 83 (automat), som en overkomlig deal. Tidigt i lordags morse pa vag till surfet sa blev jag staende vid ett rodljus, d confused.gifrivern ville inte hoppa i och inte lagvaxlarna eller backen for den delen heller. Nu star hon i garaget och vantar pa att bli fixad. Har vart runt till lite olika meckar dar jag blivit upplyst om summor pa upp till, ja 1000 AUD, och det kanns ju som ett slag i ansiktet. Formodligen ar val det basta att bara laxa upp, men det kanns ju sa j-vla surt.
    Vad ska man gora?

roland svarade 20 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • patrick356356

Medlem
    24 maj, 2004 vid 06:04

Innan du lämnar in eländet kolla så att oljenivån i automatlådan är som den skall. Automater är grymt känsliga för låg oljenivå. Det kanske räcket att köpa en skvätt olja och fylla på med jämna mellanrum….

/ Patrick

• santawasasurfer

Medlem
    24 maj, 2004 vid 06:21

ja precis kolla oljan i lådan och om det är lite så går du och köper LTF (liquid transmission fluid) olja. den oljan kan man ha till att snörja nästan allt.. good luck

• roland

Medlem
    24 maj, 2004 vid 13:22

kan själv inget om bilar så jag tog ett lån av morsan och köpte en nyare bil för 4000 dollars körde 600mil sen sålde den för 4300 dollars har hört många historier runt om Oz om lurade backpackers men du kanske kan fixa din ändo jag håller tummarna föresten e det väll en mazda? igentligen? hadde den inte en sån där road certifickation när du köpte den isåfall kan du någ lämna tillbaka den vet inte exat men så var det i Queensland

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:45

Det stämmer nog, fan är inte Lasern ruggigt lik en gammal Mazda 323. Hursomelst, oljan ser prima ut och även fast jag hoppas på mirakel så tror jag inte lite ny olja ska få drivern att hoppa in igen… det blir nog fan till att skaffa ny låda.
    Tack för tipsen iaf
    Aloha /P G

• anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2004 vid 20:45

MAn kan ju alltid börja med att skita i å köpa automatlåda, det är alltid billigare med koppling än ny låda

• roland

Medlem
    28 maj, 2004 vid 20:06

det kanske inte finns så många manuela lådor

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Problem med gammal Ford

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.