Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Problem med gasolkylen, går det att fixa ?

• Problem med gasolkylen, går det att fixa ?

Publicerad av haegga på 14 april, 2003 vid 15:52

Hej !

Är det nån som vet om det går att renovera en gasolkyl, min börjar att bli lite trött, funkar ibland och ibland inte, på el går den bra, men på gasol är den väldigt känslig för lutningar, jag har hört att det kan vara avlagringar i slingorna som sabbar cirkulationen, är det nån som vet om det går att fixa….? Man vill ju kunna ta sig en kall pilsner ibland.

Haegga

getwet svarade 21 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • getwet

Medlem
    15 april, 2003 vid 19:15

Tveksamt om det är lönsamt att renovera. Man brukar inte göra det såvida felet inte är väldigt enkelt.
    Att den är känslig för lutning på gasoldrift är fullt naturligt, det är alla gasolskåp förutom dom som är specialare (avsedda för båt) men dom kostar ytterligare en slant.
    Finns ett “ekonomi” fabrikat numera på den svenska marknaden som heter combicool, tillverkas i något billigt land men kylanordningen är Electrolux. (ser exakt ut som på de dyrare Electroluxskåpen) Det minsta skåpet är på ca 60liter och drivs med gasol/12v/220V och kostar ca 3800kr. Sen finns det en mindre box modell också gasol/12/220v, en tusing billigare. Då har du garanterat kall öl till sommaren….och många år framåt till en billig peng jämfört med Electrolux skåpen (jämförbar storlek kostar över 6000kr)

• haegga

Medlem
    17 april, 2003 vid 06:15

Tack för svaret !

Jag ska kolla lite närmare med någon kylfirma eller någon som håller på med husvagnar mm, här. Annars så är det nog bara att börja kolla storlekar och mått, den jag har är ju inbyggd med inredningen i diskbänken, och man vill ju inte börja att bygga om så mycket. Vart får man tag på dessa kylar som du nämde, finns det nån hemsida man kan kika på ?

Hägga

• getwet

Medlem
    17 april, 2003 vid 11:29

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Problem med gasolkylen, går det att fixa ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.