Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Problem med Gopro

• Problem med Gopro

Publicerad av dawwg på 6 februari, 2011 vid 17:19

har under en tid haft en fläck på allt som jag filmat eller fotat med min gopro och idag tog jag tag i problemet och har grundligt undersökt linsen och kamerahuset men finner inte den minsta skråman varken på kamerahuset eller på själva linsen på kameran.
    fläcken ser ut som en bomerang och är jävligt störande. någon som har/haft liknande problem? vad göra åt saken?!

roniboy svarade 14 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dawwg

Medlem
    6 februari, 2011 vid 17:22

här är en bild på hur d ser ut. ”fläcken” är den som är som en bomerang/taggtråd på bilden.

• roniboy

Medlem
    6 februari, 2011 vid 17:32

skicka in bilden till gopro och kolla vad dom säger!
    det ser ut som att den är nått dam eller trådliknande som sitter imellan de olika linserna som är ihop limmade.
    //Ron

• karl-petter

Medlem
    6 februari, 2011 vid 17:38
    dawwg;646206 wrote:
    här är en bild på hur d ser ut. ”fläcken” är den som är som en bomerang/taggtråd på bilden.

Ser ut som du på något sätt fått in något dammkorn eller liknande. Vanliga systemkamerar får man ofta in damm i och för att kolla om man har damm på sensorn eller inte så brukar man ta och ställa in linsen på en minimal bländare, typ 22 och sedan fotografera upp mot himmeln så man får en helbild med enbart himmel. Det är viktigt att ha gott om ljus och inga detaljer i bilden för att se detta lätt. Jag skulle försöka göra samma sak med din gopro. Dock kan du ju inte ställa bländaren men ta och fotografera himmeln eller någon mkt ljus yta mitt på dagen och se vad du får. Har du inget damm eller liknande skall det bara bli en jämn fin bild. Men som sagt det ser ut som du lyckats få in något i kameran. Jag skulle ta en bild som jag beskrivit ovan och sedan kontakt GoPros support och skicka dem bilden.

Andra har berättat om att de fått väldigt bra support från GoPro så hoppas de kan ge dig bra tips om hur du skall lösa det.

• dawwg

Medlem
    6 februari, 2011 vid 17:43

Tack för feedbacken! har skickat dem bild och all info. är bara så jävla störande med ”fläcken” på linsen. syns ju kanske inte alltid så bra när man filmar, men när man väl ”lyckas” få något filmat när den syns så är det jävligt störande!

• roniboy

Medlem
    6 februari, 2011 vid 18:04

man vill ju ha en ren och fin film ingen fläck mitt i allt…
    hoppas att allt löser sig med kameran
    //Ron

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Problem med Gopro

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.