Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med Local spirit förlängare?

• nordgren

Medlem
    31 december, 2006 vid 11:35

@Knatte 356704 wrote:

Nordgren :laugh: Det var väl inte igår du hängde här (skrev i alla fall):grin:

Hehe nej, jag har blivit lite mätt på att munhuggas här på konfen. Det var väll roligare förr. 🙂

Men jag kan slå ett getöga här fortfarande någon gång ibland när jag har tid.
    Om inte annat så kan det vara kul att kolla in begmarknaden.

• ola_p

Medlem
    31 december, 2006 vid 11:39

Fast kelapro är ju inte riktigt gratis va? 😉

• bananen

Medlem
    31 december, 2006 vid 12:02
    kinetic;356751 wrote:
    Bananen: Vindsurfing.se´s kol-förlängare är ju bara svartmålad, dessutom har den inte så tight passform i masten (SDM) som man skulle önska…Men i övrigt verkar den OK

Öh, du menar att den inte är gjord av kolfiber utan av bajs? Som är svartmålat? Tusan, jag som trodde jag hade en kolförlängare… Vilket nederlag.

• ola-h

Medlem
    31 december, 2006 vid 12:06

Förlängare är ju normalt en rätt tråkig grej att köpa (om man nu inte har stålarna och kan köpa en läcker kelapro) fast som det sägs ovan är det ju dumsnålt att inte se till att få grejjor som håller i alla fall. Speciellt om man skall segla så här års.

• rasmus_w

Medlem
    31 december, 2006 vid 14:42

Jag får nog avvika från gängse uppfattning här. Jag har två LS-förlängare. En i aluminium för SDM och den är jag måttligt förtjust i, att dra ner formulasegel med den är tungt och den äter tamp. Sen har jag en i kol för RDM och den tycker jag känns helt ok. Finishen är inte den bästa men den gör sitt jobb.

Däremot tror jag inte jag vågar köpa mastfötter som inte kommer från ett företag som heter Streamlined.

• oscar

Medlem
    31 december, 2006 vid 15:52

@Rasmus_W 356853 wrote:

Jag får nog avvika från gängse uppfattning här. Jag har två LS-förlängare. En i aluminium för SDM och den är jag måttligt förtjust i, att dra ner formulasegel med den är tungt och den äter tamp. Sen har jag en i kol för RDM och den tycker jag känns helt ok. Finishen är inte den bästa men den gör sitt jobb.

Däremot tror jag inte jag vågar köpa mastfötter som inte kommer från ett företag som heter Streamlined.

På vilket sätt avviker du från vår uppfattning? Du säger att en är skit och en är ok dvs inget vidare betyg?

• kinetic

Medlem
    1 januari, 2007 vid 20:39

Bananen: Nja den är nog gjord av ”långtrådig glassfiberkross” med några få procent ”kolfiberkross”. Har själv 2 ”riktiga” kol-förängare, en ART samt numera även en NP X6 Carbon (sålde min oanvända vindsurfing.se kolförlängare i förmån för denna)

• jester

Medlem
    2 januari, 2007 vid 12:00

kinetic: var uppmärksam på X6:an. Kolfibern spricker lätt i första ”ringen” på den förlängaren, och NP kommer dessutom med ett helt nytt system i år. Bytte min X6 kol till Liberty istället. Verkar fungera fint…

Har inte testat LS-förlängare, men har kört en LS Pro Carbon bom hela säsongen, och den har fungerat kanonbra, och då belastar jag en bom lite mera än dom flesta… (tänkte LS behövde lite positiv kritik oxå)

• kinetic

Medlem
    2 januari, 2007 vid 19:26

Jester: Ok, kan va bra o veta! En fråga/påstånde: om man använder gummiringen som ”låsning” endast borde inte påfrestningarna var skonsammare i ”spåret” (på min ART med steglös justering använder man sig av en ”gummiring” samt en ”hylsa” i princip identisk med den på X6, o den förlängaren har funkat ypperligt i 12år, glider inte ner eller så tack vare att förlängaren har ”halkskydd”…)

• jester

Medlem
    2 januari, 2007 vid 19:53

Det är inte låsringen som är problemet… Utan det är den urgröpning närmast botten som helt enkelt inte orkar med dom påfrestningar som blir. Iaf när man köra med rejs-prylar.

• kinetic

Medlem
    2 januari, 2007 vid 20:04

Jester: Ok då är jag med! Skall som max förlänga 30-32cm så jag hoppas den håller. Vilken låsring ska man använda?Den i stål eller gummi eller båda tillsammans (isf hur)?

• ola_p

Medlem
    2 januari, 2007 vid 20:58

Gummigrejen är bara för att metalhylsan inte skall ramla av förlängaren. Nån annan funktion har den så vitt jag vet inte.

• swe-496

Medlem
    2 januari, 2007 vid 23:12

Visst kostar KelaPro en del, men den är värd varenda krona…..

• swe-496

Medlem
    2 januari, 2007 vid 23:18

Visst kostar KelaPro en del slantar, men de är värda varenda slant…
    Är supernöjd med de 2 jag har.

• tdk

Medlem
    3 januari, 2007 vid 07:45

@kinetic 356751 wrote:

Bananen: Vindsurfing.se´s kol-förlängare är ju bara svartmålad, dessutom har den inte så tight passform i masten (SDM) som man skulle önska…Men i övrigt verkar den OK

Jag har kört med deras kol förlängare i ett år nu, RDM dock, men jag har inte haft några som helst bekymmer med den. Fast det får man ju inte förens den går av. Dock kan jag tillägga att rullarna lirar inget vidare ihop med NP segel. Blir lite taskig vinkel på tampen om man drar som det är tänkt..

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med Local spirit förlängare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.