Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med märkning av inlägg??

• Problem med märkning av inlägg??

Publicerad av skarabe på 30 september, 2003 vid 07:14

Kanske är det bara jag.. När jag kom tillbaka till Steffo efter semestern verkar någonting ha hänt – kanske är en uppdatering av konf-motorn gjord?? Hur som helst.. Märkningen av inlägg för vilka som är lästa och inte fungerar iaf inte längre. Det märkliga är att det är bra ungefär varannan gång och annars kass. När jag kommer in är tex alla inlägg märkta som olästa, ALLA inlägg alltså.. När jag går in och läser ett inlägg och sedan klickar på Innehåll för att komma tillbaka till inläggsindexet igen, så är helt plötsligt INGA inlägg olästa. När inläggen är markerade som lästa eller inte är helt slumpmässigt och otroligt irriterande. Är det fler som har detta problem? Jag har inte gjort någon inställning eller så på min dator, så det borde inte ha med det att göra eftersom det fugerat bra tidigare..

mbjorke svarade 21 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • oscar

Medlem
    30 september, 2003 vid 07:20

Har också märkt detta. Nåt cookie problem??

• ola_p

Medlem
    30 september, 2003 vid 07:22

samma här, kör på varianten att trycka på bakåt när det inte funkar, så ser man vilka som inte är lästa…

• steffo

Medlem
    30 september, 2003 vid 09:06

Känner till problemet. Förmodligen något cookie problem och ganska irriterande. Ska försöka titta närmare på det så snart som möjligt.

/Steffo

• nordgren

Medlem
    30 september, 2003 vid 09:38

Ja visst är det jobbigt! Att klicka på “bakåtknappen” brukar kunna fungera.

• mbjorke

Medlem
    30 september, 2003 vid 09:55

Har det inte med det nya utseendet att göra bara? Väljer man ett annat utseende i visningsinställningar så funkar det bra att se besökta länkar. Det nya utseendet är styrt med ett annat stylesheet som har en annan definition. Jag ser att standardutseendet har följande definiton.

a:link { color: #3366FF;background: none;}
    a:visited { color: #3366FF;background: none;}

I detta fall betyder det att länkar och besökta länkar får samma färg, medan dom tidigare har haft en annan färg. Jag tror inte det har alls med cookies att göra alltså. Hoppas jag inte missförstått problemet bara.

hälsn.
    /marcus från Åland

• skarabe

Medlem
    30 september, 2003 vid 10:21

Jo, förvisso.. Det är dock inte länkarna som ändrar färg och visar vilka trådar som är lästa, utan tabellrutebakgrundsfärgen (ialla fall i det skin jag använder).

• mbjorke

Medlem
    30 september, 2003 vid 11:00

Aha! Besökta länkar fungerar numera på två sätt alltså.

Att länkens färg ändrar är en säkrare metod som borde användas i det nya stylesheetet också. Jag misstänker att det är servern som känner av vilken länk man läst (kanske med hjälp av cookie). Om man använder bakåtknappen istället för att klicka på pilen Innehåll är det för mig helt naturligt att bakgrunden inte ändrar färg, eftersom webbläsaren då i vanliga fall plockar fram en sida från datorns hårddisk (cacheminne) istället för att uppdateras från servern. Men om man klickar på Innehåll länken borde det väl alltid funka?? Eller är det just det som är problemet? /marcus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med märkning av inlägg??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.