Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med rem som släpper. Vad gör jag?

• Problem med rem som släpper. Vad gör jag?

Publicerad av herrchristensen på 7 augusti, 2006 vid 13:56

Hej. Jag har drabbats av ett problem med mitt gamla segel (Zero Five 6,4m3 1999). Remmen i toppen av seglet som håller plastploppen som sätts i toppen av masten glider av remlåset och lossnar när jag drar nerhalet. Nån som vet vad jag kan göra för att förebygga detta?

herrchristensen svarade 18 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Knatte

Gäst
    7 augusti, 2006 vid 14:50
    herrchristensen wrote:
    Hej. Jag har drabbats av ett problem med mitt gamla segel (Zero Five 6,4m3 1999). Remmen i toppen av seglet som håller plastploppen som sätts i toppen av masten glider av remlåset och lossnar när jag drar nerhalet. Nån som vet vad jag kan göra för att förebygga detta?

Slå en knut på remmen, brukar funka, så kan inte remmen glida mera..:smile:

• stinger

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 16:36

En vanlig kärringknut sätter som sagt stopp för (g)lidandet.

• herrchristensen

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 05:05

Tack för tipsen!
    Remmen på mitt segel är lite kort, men det borde gå att få till en knut ändå.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Problem med rem som släpper. Vad gör jag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.