Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Problem, problem! Tips någon?
-
Kleva?? Pilsner??? Får jag också vara med. Kanske inte min surfbil Volvo 745-86 kvalar in, men ölen är jag gärna med på!
Syns,
-
Bussvarm bira från GG går utmärkt, finns plats åt dig i släpet Mac TS.
-
Tjena!
Ni räknar upp tre problem som vi haft med vår VW-buss också. Två är lösta:
När startmotorn packar ihop går man till skroten och köper en ny. Inte ny, men med så få mil som möjligt. Allbildelar i Huddinge skriver ut milantalet på sina delar. Kostar ca 700:-
Där kan man också handla en trycktank för ca 150:- Kolla NOGA efter sprickor vid locket.Det där med elen är ett surt problem. När man fixar ett fel dyker ett annat upp. Vi har haft glapp i stereon, tändningen, vindrutetorkarna, strålkastarna, tutan, larmet. Vi funderar seriöst på att byta ut hela elsystemet. Men problemet är att man inte vet skicket på det nya man sätter in; att köpa nytt är för dyrt. Vi måste göra något i alla fall, senast i somras hade vi en schyst liten kabelbrand under instrumentpanelen.
Att sälja och köpa nytt i samma prisklass tror jag är onödigt. Man måste pumpa in massa nya stålar om man ska något att lita på.
/Jens
-
The world of volkswagen e liten, men olöst..
Tackar och bugar för detta!
Har lyckats engagera en polare som tycker om att bygga bilar. Han har lovat både det ena o det andra så nu finns det hopp!
“Det löser sej”, sa den som bajsade i havet.
(Bygger på en sann historia)Ha d gott!
Logga in för att svara.