Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Proffs i lite sämre förhållanden

  • Proffs i lite sämre förhållanden

    Publicerad av gurra1978 på 12 november, 2008 vid 15:31

    Såg att C7 hade en länk till en rätt intressant vågrulle. Det är ganska dålig vinkel och inga märkvärdiga vågor, känns lite som onshore-Apelviken faktiskt, men kolla vad vissa proffs gör i det. Jävligt höga snygga delayed och en så cool dubbelframåt på en mesvåg i onshore. Det får en att tänka till lite. Vi får skärpa till oss lite nu 😀

    http://www.vimeo.com/2192472

    kronaldo svarade 15 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • mwp

    Medlem
    12 november, 2008 vid 17:28

    Super schysst ställe var nere för en månad sen på bröllop.
    Enligt brudgummen blåser det alltid från något håll.
    Dock inte när vi var där.Men siktar på att flyga ner i påsk med surfprylar
    och gratis boende så klart hos brudparet 😉 MWP

  • ola-h

    Medlem
    12 november, 2008 vid 18:11

    Givetvis var det ett par toppprestationer med dubblar, snygga säkra bakåtar och någon riktigt hög framåt. Men är inte standarden på de bästa (som Olandersson, Living etc) i Apel och Lejet rätt bra också. Och du själv och flera andra laddar ju också på bra. Vågridningen var inte något speciellt. Jag så t ex Adde i onshore i Lejet rida minst lika bra i måndags morse.

    Så Sverige står sig rätt bra. Men visst är det kul med inspiration till ännu mer ladd.

  • oscar

    Medlem
    12 november, 2008 vid 18:38

    Kolla även naish.tv där Kai Lenny rippar i onshore Sylt.

  • jesper_b

    Medlem
    12 november, 2008 vid 18:41

    Med risk för att verka kaksig, allmänt dissande, eller någon slags surgubbe, var min spontana reaktion när jag såg filmen trots allt att det inte var så imponerande. Visst är Browne grym hoppare och visst var det några till som satte sina framåtar och bakåtar riktigt snyggt, men sen då?

    Urtrista förhållanden och riktigt bändig seg vågridning.

    Som sagt de är säkert jätteduktiga och det kanske är förhållandena som gör att det inte händer mer, varken på vattnet eller i min vindsurftarm…

    Min spontana reaktion.

    /JB

    PS: Nu har väl slusk något att bita i? Jag är ju hans nya Frippe!?

  • gurra1978

    Medlem
    12 november, 2008 vid 19:08

    Javisst var det många som sög och det gjorde ju förhållandena också. Att ens hålla på med vågridning i såna förhållanden är ju rätt meningslöst anser jag. Det är bara hopp som är roligt då tycker jag. Men vad jag ändå ville förmedla med mitt inlägg var att trots de förhållandena så ser man Browne dra av ett dubbelförsök på en halvmeter våg som går att hoppa på från två håll. Och sen görs ju såna där tweakde pushloops på vågor som rimligtvis inte borde gå att göra de på. Sen så gör han ju en cool bakåt som ser ut som en framåt inledningsvis för att sen bli en bakåt??? Sen har han ju grym höjd i en framåt på en liten våg som blir snyggt tight och försenad. Resten var ju rätt ruttet men Browne stod ju ut lite. Sånt gör inte Olandersson eller Living i Apel. De får nog skärpa till sig lite de också, de är ju trots allt proffs 🙂

    Jag har sett Adde i onshore vågridning. Han är duktig på det men det är ju rätt trist att ens vågrida i onshore.

    Just ja, man såg ju en snygg taka på en liten våg, det var väl ändå rätt imponerade också. Jag har aldrig sett någon dra av en sån i Varberg.

  • ola-h

    Medlem
    12 november, 2008 vid 19:41

    Helt klart. Browne stod ut och bör vara en inspiration för alla som gillar att hoppa, men han är ju en av världens bästa.

    Min poäng är dock att jag tycker standarden i Varberg eller Halmstad ändå överlag är väldigt bra när det gäller hopp. En bra 4,7 dag i Apelviken med några av de bästa och några av de andra ambitiösa på vattnet är det t ex bättre hoppstandard än vad man typiskt ser på t ex Kanaha (om inte de allra vassaste är ute).

  • gurra1978

    Medlem
    12 november, 2008 vid 20:01
    Ola H.;515349 wrote:
    H En bra 4,7 dag i Apelviken med några av de bästa och några av de andra ambitiösa på vattnet är det t ex bättre hoppstandard än vad man typiskt ser på t ex Kanaha (om inte de allra vassaste är ute).

    Aha, det visste jag inte. Det var ju kul att höra.

  • svenne

    Medlem
    12 november, 2008 vid 20:41
    MWP;515318 wrote:
    Super schysst ställe var nere för en månad sen på bröllop.
    Enligt brudgummen blåser det alltid från något håll.
    Dock inte när vi var där.Men siktar på att flyga ner i påsk med surfprylar
    och gratis boende så klart hos brudparet 😉 MWP

    Gör du rätt i. Skönt ställe, det blåser ofta och sandudden gör att det blir bump’n’jump på ena sidan oc tokplatt på andra.

  • hakman

    Medlem
    12 november, 2008 vid 21:00

    @Jesper_B 515335 wrote:

    Med risk för att verka kaksig, allmänt dissande, eller någon slags surgubbe, var min spontana reaktion när jag såg filmen trots allt att det inte var så imponerande. Visst är Browne grym hoppare och visst var det några till som satte sina framåtar och bakåtar riktigt snyggt, men sen då?

    Urtrista förhållanden och riktigt bändig seg vågridning.

    Som sagt de är säkert jätteduktiga och det kanske är förhållandena som gör att det inte händer mer, varken på vattnet eller i min vindsurftarm…

    Min spontana reaktion.

    /JB

    PS: Nu har väl slusk något att bita i? Jag är ju hans nya Frippe!?

    Hmm, VA?

    Vågor är ju skittråkigt att kolla på i nästan alla fall, men i detta fall var det i alla fall action. Det är tricken som gör det, och Browsinhio stekte upp stället helt.

  • adde

    Medlem
    13 november, 2008 vid 08:18

    Problemet är väl att vi inte har något vidare val?

    Helst sideshore, sol och perfekt drag i 4.4:an! Men jag tar hellre bändig och seg onshore vågridning i Lejet med 8 grader plus och regn och byta om bakom elstationen och sitta i fuktiga kalsonger hela vägen hem eftersom man tappade dom när man bytte om, än ytterligare en dag på jobbet – och då här jag ändå ett jävligt kul jobb!

  • usel

    Medlem
    13 november, 2008 vid 10:58

    Det förstår man ju för du fick ju segla lite! En annan missade ju hela morgonen och fick bara bli våt och kall i hagelskuren som komm i samband med vridet… sedan droppade ju vinden så att det inte var kul att köra 3.4 mer…

  • feg

    Medlem
    13 november, 2008 vid 20:55

    @Hak 515393 wrote:

    … Browsinhio stekte upp stället helt.

    hahaha! Han steker!!!

    [youtube=”http://www.youtube.com/watch?v=cEzQNYjD2Gk”]Äkta stekare[/youtube]

    /Jocke

  • kronaldo

    Medlem
    13 november, 2008 vid 21:12

    Nämen är det den kända brat-veven? lär dig dansa som honom här:

    http://www.youtube.com/watch?v=reLb586WvXQ

    Ska pröva mig på en pochahontas imorgon 😀

    ps. hur gör man för att få upp klippet direkt i inlägget?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Proffs i lite sämre förhållanden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.