Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Proffsfoto för GBG´s windsurfare -03 *UPDATE*

• Proffsfoto för GBG´s windsurfare -03 *UPDATE*

Publicerad av zehlertz på 4 februari, 2003 vid 11:30

Här kommer en första uppdatering för er som är sugna:

Nu är första skisserna på hemsidan klar. Endast ett fåtal bilder är upplagda och designen är långt ifrån klar.

Vad jag förståt kommer alla bilder som tas läggas upp på sidan. Just nu finns kategorier såsom: Motocross, Handboll, Streetrace, Windsurf.

Alla bilder kommer också finnas samlade i en fotobutik i Göteborg *där du kan köpa en serie på dig själv eller få förstoringar*

Bilderna på hemsidan har reducerad skärpa och är ”stämplade”
    så att bilderna inte kan användas felaktigt.

Priser per bild är inte fastställt än.

Men som sagt: Bättre o mer info och uppdateringar om hur allt skall distruberas kommer förhoppningsvis i början på nästa vecka.

för er som vill få en försmak gå in på:

http://www.powerphoto.nu/

*just nu ligger en irriterande slideshow på alla sidor, den skall tas bort*

”För alla er som är sugna på riktigt bra aktionbilder…på er själva…läs här:

Kommande säsong kommer 2st killar från göteborg att åka runt till d olika spotsen först o främst runt gbg för att plåta windsurf/kite mm.

De 2 killarna som plåtar har riktigt bra prylar *samma som används till all professionell action potografering*

Du kommer sedan kunna köpa antingen lösa bilder/hela serier/förstoringar tagna på dig själv.

Vi plåtade en del förra sommaren, mest för att testa ljus/bländartider/vinklar mm.

petervis svarade 21 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2003 vid 19:03

hej hej. kanske e intresserad men ja e inte så duktig. plåtar ni även lite gippar å sånt eller e de bara dubbelspock me skruv som gäller cool.gif??

…………………………………….

RING SÅ SEGLAR VI…

• zehlertz

Medlem
    4 februari, 2003 vid 20:45

Vi eller dom rättare sagt kommer plåta allt.
    Vi är ju ute efter action-bilder… men det är ju allt från en dubbel-loop till ja va fan som helst…allt hänger ju på vad den plåtade vill ha bilder på.

E du nybörjare och vill ha en bild när du äntligen satte vattenstarten så löser vi det…Vi är bara ute efter att ha kul *jag är där för att för min hobby…surfa och dom är där för sin hobby…plåta*

Men jag återkommer med lite mer info om när o var o så.

För vem vill inte ha en JÄTTEPLANSH på sig själv i ett fett hopp/kastfall/jipp…vad som helst.

*ville bara kolla om intresse fanns*

• zehlertz

Medlem
    6 februari, 2003 vid 11:43

Jag glömde bara säga att en hemsida med många av bilderna blir klar under februari.

Den kommer innehålla de flesta aktionsporter mm runt om gbg!

*längtar till våren….massa massa surf*

Återkommer med adress!!!

• imported_borje

Medlem
    6 februari, 2003 vid 13:58

Ja släng upp sidan på konfen så fort den e klar. Ser med spänning fram emot den smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2003 vid 11:12

Fasen…riktiga ojektiv!!! Och motorer!!! Och testfotat….faaaantastiskt gubbar!!! Tre av mina fyra systemkameror har inte motor…fast de är 23 år gamla….
    Eftersom jag itne har råd med rikitga objektiv så har jag fotat utan. Jag ställer kameran på en snabb slutartid sen är jag riktigt snabb som blixten med att ta bort och sätta dit skyddet för objektivinföstningen. Det är lite svårt med exponeringen men det blir bra ibland….

Nä men allvarligt gubbs. Proffsfoto!?!? Det låter som ni inte vill harva runt på ett vanligt tråkigt sommarjobb. smile.gif..isåfall klart hedervärt!
    /Mats

• anders_hoffman

Medlem
    8 februari, 2003 vid 11:36

Jag är inte direkt insatt i det här med foto… men vad menas med att en kamera har motor???

/Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2003 vid 11:50

..att den drar fram filmen själv. Dyra systemkameror har snabba inbyggda motorer som kan ta tex 5 bilder per sek och köper du till en extra motor kan du ta säkert tio bilder per sek…

• zehlertz

Medlem
    8 februari, 2003 vid 15:07

De va helvete vad negativ man kan vara.

Eftersom jag själv inte plåtar utan bara surfar så e jag inte så insatt i exakt vad dom har för prylar…

Det jag vet är att dom kör med likadana kameror som alla fotografer har som plåtar för tex surftidningar, skidkataloger, WRC – bilder mm. Det är riktigt dyra kameror som är BRA!. Dom är gjorda för att kunna få knivskarpa där en vanlig kamera bara hade gett dig ett suddigt streck.

Men vill du så tänker jag inte hindra dig från att ta egna bilder.

Ville bara tala om att nu finns chansen att få bra, snygga bilder, möjlighen till förstoring till plansh format utan att tappa skärpa.

För vem vill inte ha en riktigt saftig bild på sig själv att dreggla över när vintern kommer.

Utrustningarna går lös på ca 100.000SEK så det är inget sommarjobb direkt, däremot en kompination av 2 hobbies.

Sen slipper ju polaren pär som också vill surfa stå o vänta o plåta dig.

Possitiv kritik och frågor är mkt trevligare herr Anonym!

• anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2003 vid 16:09

Nämen jag ber om ursäkt! Inlägget var menat som ironi! Jag hade ju lagt in en glad gubbe i mailet!!! Men jag kund varit mer klar i inlägget! Du svarade med bra info!

Det verkar vara bra grejor och ambitiösa fotografer så det ska bli spännande att se vad som kommer ut av detta!
    Är projektet begränsat till GBG? Räknas tex Apelviken in som närområde? Det är ju extremt bra fotolägen där när det brallar i. Man kan ju i princip sitta i knät på surfarna vid norra änden.

Jag önskar grabbarna all lycka och hoppas att jag själv har vägarna förbi…för jag vill såklart ha en bra bild på mig själv på väggen…

/Mats (avis på fotograferna om de lyckas!!!)

http://www.steffo.nu/forum/showthreaded.php?Cat=&Board=konfen&Number=90172&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&vc=1

http://www.steffo.nu/forum/showthreaded.php?Cat=&Board=konfen&Number=90191&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&vc=1

http://www.steffo.nu/forum/showthreaded.php?Cat=&Board=konfen&Number=90190&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&vc=1

• zehlertz

Medlem
    8 februari, 2003 vid 17:55

Jag ber om ursäkt… borde kanske insett ironin i d hela… men hungrig som satan o lite småtrött så…sorry.

Men nu e allt på topp =)

Men tack för svaret… klart apelviken är ju ingen omöjlighet, dom snackade om gbg för att det låg närmast, men inget är ju omöjligt.

Fast åker man för långt så blir kruxet sen när alla vill ha sina bilder eller kolla på andras bilder.

Jag tror att dom tänkt så här:

Antingen ska bilderna kunna beställas genom nätet, eller så kommer alla bilder finnas samlade i en fotaffär här i Gbg, så att vem som helst kan bläddra igenom för att hitta just den skönaste bilden… vet inte riktigt hur dom har bestämt sig….

Ha en skön kväll alla Gubbs o Gums!

*och sorry igen*

• zehlertz

Medlem
    26 februari, 2003 vid 09:48

*trodde att en uppdatering av inlägget skulle räcka för att lägga det på första sidan…eller ska man göra på nåt annat sätt?*

• zehlertz

Medlem
    18 mars, 2003 vid 15:48

Nu är sidan uppdaterad med info om hur du får kontakt med dom som håller i allt.

Än finns inte så många foton på just surf upp, men mer kommer så fort värmen stiger här.

gå in o titta på http://www.powerphoto.nu

// Zehlertz

• petervis

Medlem
    21 juni, 2003 vid 15:08

nu har vi lagt utt en del nya bilder från Björlanda och Långedrag… så titta in!

• petervis

Medlem
    21 juni, 2003 vid 15:13

Här får ni ett smakprov till… Ha de gött!!

vill ni bli fotade hör av er till peter@powerphoto.nu
    eller till 0706099413

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Proffsfoto för GBG´s windsurfare -03 *UPDATE*

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.