Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Prognos sthlm lördag
-
Torö 😉
Landsort – Häradsskär
Risk för medelvind över 10 m/s: 90%
Risk för medelvind över 14 m/s: 60%Fredag kväll: S 2 till 6 m/s. Lätt regn. God till måttlig sikt.
Fredag natt: S-SV 3 till 7 m/s. Lätt regn. God till måttlig sikt.
Lördag förmiddag: V-SV 9 till 13 m/s. God sikt.
Lördag eftermiddag: V-SV 10 till 14 m/s. God sikt. -
Oregistrerad
Gäst24 augusti, 2007 vid 15:08Dalarö är bra på SV men skräp på V vad jag vet. Verkar därför tveksamt med VSV. Skulle väl dessutom vrida mot väst imorgon? Men jag blir gärna rättad.
Ingen har sagt något om Fituna. Skulle det kunna funka?
-
@Oregistrerad 408292 wrote:
Dalarö är bra på SV men skräp på V vad jag vet. Verkar därför tveksamt med VSV. Skulle väl dessutom vrida mot väst imorgon? Men jag blir gärna rättad.
Ingen har sagt något om Fituna. Skulle det kunna funka?
Fituna är SKIT med mycket V. Vinden lyfter över berget så man får simma ut för att det ska bli något dessutom byigt.
//Björn
-
Oregistrerad
Gäst24 augusti, 2007 vid 18:03aaaaaaaa…. Vad tror du boman, prognoserna skrivs ju ner som vanligt men
kanske kan bli något i kapellskär med lite större segel och slalombräda på fm.
Sänker smhi inte ännu mera är jag där vid 10-tiden.//Tommy//
-
Verkar ju vara klockrent Farstanäs i morgon, de flesta prognoser säger omkring VSV, borde bli tillräckligt mitt på dan åtminstone med lite större grejor. Dyker nog upp där med åtminstone ena sonen Teo. Klas
-
Det blir självklart Farstanäs (http://www.telgesurf.se) även för mig vid SV – V (vilket ju prognosen anger). Även andra är på g. dit.
-
Tja!
Hur tar man sig till spotten i Brevik-Åkersberga och vad heter den?
Känns som det blir bäst där i morron då det verkar skall blåsa V.
Oregistrerad;408054 wrote:Hej kompis ! Sätter 10 spänn på att lördagens lågtrycksvirvel ligger på en bana som ger väst-vindar för sthlm på lör em . Med andra ord så hörs vi på
Brevik-åkersberga, bästa stället för väst vind i inner skärgård.
Alt, så blir det grymt bra med västlig-riktning på Kapellskär och ut på Gräsköfjärden …..fina hoppramper…..vi får se….Stefan.
-
Fan kan inte bestämma mig.
Närlunda verkar ju bra också…
Är det någon som vet hur man tar sig till själva spotten där?
malteaserr;408381 wrote:Tja!Hur tar man sig till spotten i Brevik-Åkersberga och vad heter den?
Känns som det blir bäst där i morron då det verkar skall blåsa V.
-
Jag tror på Torö, fyren på landsort sa 14,5 och 255grader, då är det kanske 10 ms vid stranden? /Claes
-
@Electric 408379 wrote:
Det blir självklart Farstanäs (http://www.telgesurf.se) även för mig vid SV – V (vilket ju prognosen anger). Även andra är på g. dit.
Det är bara medlemmar som kommer fram eller ? Svårt beslut idag, Kapellskär lite väl långt, Brevik kanske, Närlunda eventuellt, Dalarö för mycket V.
//Björn
-
Någon som har en bra beskrivning på hur man tar sig till Brevik!
-
Skitsvårt, e re för mkt väst även för Björkvik och kanske även Torö?
-
Oregistrerad
Gäst25 augusti, 2007 vid 07:40@Bjornen 408427 wrote:
Det är bara medlemmar som kommer fram eller ? Svårt beslut idag, Kapellskär lite väl långt, Brevik kanske, Närlunda eventuellt, Dalarö för mycket V.
//Björn
Vart skall ni åka? Det snackas om Brevik i Åkersberga alt Närlunda. Har inte varit på ngt av dessa spots. Brevik finns det ju vägbeskrivning till på ystpanning, men vart ligger närlunda?
Vad blir det för dig Björnen?
/Magnus
-
Enligt slb.nu blåser det nästan ren väst, så jag åker till Brevik nu!
Logga in för att svara.