Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Prognos sthlm lördag
-
@Oregistrerad 408432 wrote:
Vart skall ni åka? Det snackas om Brevik i Åkersberga alt Närlunda. Har inte varit på ngt av dessa spots. Brevik finns det ju vägbeskrivning till på ystpanning, men vart ligger närlunda?
Vad blir det för dig Björnen?
/Magnus
Jag står och väger melln brevik och närlunda
Här är en beskrivning på närlunda:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52046och på brevik:
-
Är det någon som överväger Rasta på Ekerö? Annars ligger Närlunda bäst till för mig.
-
Oregistrerad
Gäst25 augusti, 2007 vid 08:28@Bjornen 408436 wrote:
Jag står och väger melln brevik och närlunda
Här är en beskrivning på närlunda:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52046och på brevik:
Björnen,
Det blir Brevik för mig. Lastar och sticker om 15 min.
Vad kör du?/Magnus
-
@Oregistrerad 408453 wrote:
Björnen,
Det blir Brevik för mig. Lastar och sticker om 15 min.
Vad kör du?/Magnus
Då drar jag också till Brevik. Jag ska bara lasta och lite annat. Syns där !
//Björn
-
@Oregistrerad 408335 wrote:
aaaaaaaa…. Vad tror du boman, prognoserna skrivs ju ner som vanligt men
kanske kan bli något i kapellskär med lite större segel och slalombräda på fm.
Sänker smhi inte ännu mera är jag där vid 10-tiden.//Tommy//
Kapelskär bra tryck i vinden nu, verkar ligga på stadiga 10m/s Sv.
-
Fick precis rapport från “cedvar” att Närlunda ser riktigt bra ut.
Jag packar å drar nu! 🙂 -
en liten raport från dalarö som jag va på mellan 10-14
lite för mycket västsyd väst som väntat men det gick ganska bra ändå för o andra sidan va det nog mer vind än jag väntat byit såklart men jag planade istort sett hela tiden -
Från Björkvik: Bra tryck möjligen lite byigt, ganska choppigt (ok då väldigt choppigt), och ganska mycket folk.
Som vanligt där ute hade jag väl störst segel med 7.8. -
För min del blev det hemmaspotten idag. (http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49500&highlight=hemmavatten)
Byigt som alltid men bitvis ganska bra tryck. Tillräckligt för en del PB på GPSen 🙂 Rätt kul att sätta speedrekord mitt inne i stan! Nu är jag ju inte så snabb (25,75 knop) men i alla fall…
Det var förresten en surfare till på plats mer mot Mälarhöjden till. Vem var det tro? Hojta till om du läser här så kan vi mötas på mitten någon gång.
-
@Boman 408455 wrote:
Kapelskär bra tryck i vinden nu, verkar ligga på stadiga 10m/s Sv.
Kapellskär idag lördag: Rapport!
Japp! Det blev som jag skrev!
Nyss hemkommen efter en dag med bra tryck och tidvis helt jämn SV vind. Hela skärgården framför våra fötter. Gräsköfjärden ännu mer tryck!
8 man på plats! Vem var det som seglade Surfpartnerbrädan med tepåseseglet. Vi såg det på avstånd. Veteran med long john (sån har man inte sett på länge, var har ni era long johns??)
Väl värt resan tycker ebh -
Kallhällsbadet levererade byig V-SV, mkt stökigt chopp, mestadels full push i 6 kvm och 4-5 pers på vattnet i strålande sol. Värsta surfabstinensen botad inför sociala “måsten” denna lördag kväll.
Man får inte klaga…men Torö hade ju slagit högre…om tiden funnits
Rapport någon för att strö salt i såren? -
Slänger ut några bilder från brevik idag. Underbar dag med trevligt folk, vind och sol. Det var riktigt bra tryck i byarna, lyckade skrämma upp 150l brädan i 28 knop 🙂
//Björn
-
Jag har inte någon vidare koll men Närlunda var väl riktigt bra idag? Och de där små vågorna kan väl inte ens kallas chop? Fan vad vinden tryckte på utanför Tranholmen när den vred och kom ner längs Långtarmen .
Lite ojämn vind kanske men jag var överriggad hela tiden så det kändes som om jag kom igenom hålen ganska bra ändå. 8.5 och 7.1 blev det för mig, men det var nog 1,5 kvadrat större än de flesta (jag har en del att släpa runt på).
Logga in för att svara.