Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prognos sthlm lördag

• electric

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 17:02

@Bjornen 408427 wrote:

Det är bara medlemmar som kommer fram eller ? Svårt beslut idag, Kapellskär lite väl långt, Brevik kanske, Närlunda eventuellt, Dalarö för mycket V.

//Björn

Ja, man ska vara medlem i Södertälje Windsurfing Club för att köra vid Farstanäs. (Se info på http://www.telgesurf.se). Men det är det värt, inte minst eftersom det är så få platser i Stockholmstrakten som funkar när det drar mot väst. Idag lördag t ex, med 260 grader, var det hur bra som helst hela dagen fram till kl 16 (vi, 5 pers, körde med 5.0 – 7.0), då vinden vred upp till över 270 grader (dvs gränsen för när Farstanäs funkar).

• svenne

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 17:38
    svennebanan;408526 wrote:
    Jag har inte någon vidare koll men Närlunda var väl riktigt bra idag? Och de där små vågorna kan väl inte ens kallas chop? Fan vad vinden tryckte på utanför Tranholmen när den vred och kom ner längs Långtarmen .

Lite ojämn vind kanske men jag var överriggad hela tiden så det kändes som om jag kom igenom hålen ganska bra ändå. 8.5 och 7.1 blev det för mig, men det var nog 1,5 kvadrat större än de flesta (jag har en del att släpa runt på).

Vinden vred lite för mycket för att Närlunda skulle vara perfekt, men nog var det pungdrag alltid. Längre upp i vind var det bättre, dvs upp vid Älvnäs hade varit perfekt för att slippa kryssen. Jag testade 5,0 vilket var för lite nere vid badet, men hade gått bra längre upp. med 6,2:an var det överriggat i byarna så det bara skrek om det. 🙂

Ser ut att kunna gå imorrn igen men allra helst på måndag. Då blir det Älvnäs.

• svennebanan

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 18:28

@Svenne 408550 wrote:

Ser ut att kunna gå imorrn igen men allra helst på måndag. Då blir det Älvnäs.

Jag kör igen imorgon om det är läge. Kryssa har jag inget emot men överriggad läns tillbaka gör jag inte om efter dagens två tidsödande katastrofer.

Var går man i på Älvnäs?

• svenne

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 18:37

Ja, med ditt monster är det ju inget problem att kryssa. 😀 Den ser onekligen kul ut
    Älvnäs har ingen klockren spot, men det finns en parkering bredvid bussen vändhållplats. Jag riggar nog på Cedvars gräsmatta strax ovanför. 🙂

• svennebanan

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 18:51

@Svenne 408590 wrote:

Ja, med ditt monster är det ju inget problem att kryssa. 😀 Den ser onekligen kul ut
    Älvnäs har ingen klockren spot, men det finns en parkering bredvid bussen vändhållplats. Jag riggar nog på Cedvars gräsmatta strax ovanför. 🙂

Ok. Får se vart det blir. Beers up nu istället. Hoppas jag inte överriggar där bara.

• irieman

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 19:39

Håller med, det var riktigt bra tryck i grejjerna idag på Närlunda, körde 6.2 Jet och JP 103 och mitt på dagen var jag överriggad ganska ofta. Planing i stort sett hela dagen. Första gången jag var där och stället överraskade positivt!

Irie Man

• dude

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 20:04

Ok, Torö bjöd på 5.3 side med små vågor och för den ordinära 70-kilossnubben var det 80- till 90-litersbräda som gällde. Fin dag. Som vanligt var kanske dagen bäst på morgonen men tryckte till bra med både vind och vågor av och på fram till tretiden. Vad jag vet avtog den efter det, men det stannade jag inte för att se.

Jag tackar stort till Krister för lån av hängsele! 🙂

• argulander

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 20:10

Mycket bra dag vid Farstanäs körde 6,7 med toktryck för det mesta, andra körde 5,0 med bra drag, Bosse 101 kg körde 7,0. Sol och riggning på gräs i lä, känns lite lyxigt nästan, vi kunde varit fler utan att det vart trångt. I morgon lovas lite lättare vindar, blir det inte över 270 grader satsar vi nog på Farstanäs igen Teos bräda är lagad, 9,7-ans latta är lagad släpet är packat, bara dra iväg i morgon efter frukost. Klas

• mexi_

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 20:23

Körde 6.7 i sätrastrandsbadet, 96 liter fungerade hyfsat, byig vind, mycket på och av. Testade familjens nyinköpta starboard express II som påminde mycket om spårvagn, men som gick överaskande bra på slör och till och med att fullfartsgippa med. Fick nästan stå i spagat för att få ner kanten i gipparna skall tilläggas…..:-)

• ebh

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 21:34

@Bjornen 408524 wrote:

Slänger ut några bilder från brevik idag. Underbar dag med trevligt folk, vind och sol. Det var riktigt bra tryck i byarna, lyckade skrämma upp 150l brädan i 28 knop 🙂

//Björn

Öh, trodde du hade en Isonic 115?
    ebh

• schnitzler

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 22:46

prövade att åka i edsviken(sollentuna) idag, sjukt byigt. vinden kom från alla håll och toköverriggad var man också. lyckades även knäcka nosen på min gamla bräda…

• rasmus_w

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 23:34

@ebh 408647 wrote:

ebh

Jag har hört att man kan ha flera brädor.

• andreas-t

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 07:36

@schnitzler 408663 wrote:

prövade att åka i edsviken(sollentuna) idag, sjukt byigt. vinden kom från alla håll och toköverriggad var man också. lyckades även knäcka nosen på min gamla bräda…

Har testat Edsviken i många vindriktningar och det har alltid varit extremt byigt. Trots att jag har nära dit är det knappt värt besväret. Värtan är bättre oavsett vindriktning…

• bjornen

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 07:47

@ebh 408647 wrote:

ebh

Jag har inte fått den ännu kommer till veckan hoppas jag 🙂 Min tjej kommer att ta över z-riden.

//Björn

• ebh

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 19:10

@Bjornen 408691 wrote:

Jag har inte fått den ännu kommer till veckan hoppas jag 🙂 Min tjej kommer att ta över z-riden.

//Björn

Grattis!
    Bra pris!
    ebh

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prognos sthlm lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.