Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing progons tävligar..

• progons tävligar..

Publicerad av marden på 26 januari, 2012 vid 22:37

dom här http://issegling.egetforum.se/vm-em-2012-t589.html tycker jag är ett föredömme när det gäller att tävla på prognos…

bestämma året innan när/vilken världsdel vm/em ska köras men i vilket land/sjö 3dagar innan det börjar och det verkar vara stora startfält också jag tror det var ca 150 st på EM förra året i estland o ca 150st på vm i usa…

ps skrev i detta forumet för att det handlar om progoser….

sea_surf svarade 13 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • tsss

Medlem
    27 januari, 2012 vid 09:54

hej Mården och andra isseglare.

Isjakterna har ju länge varit fanatiska utövare. (Som ju ofta vindsurfarna också är) Kommer ihåg på Ullnasjön nån gång på 70-talet att jag blev så förvånad; det stod jakter från Tyskland och Österrike i standkanten. Dom hade åkt genom halva Europa för att hitta is, och det var bara träningsseglingar på Ullnan. Tydligen spikar dom sina mästerskap hårt i tiden och sen är alla införstådda med att platsen för tävlingen kan vara var som helst i Europa… Vet inte om dom har någon vindregel, men dom går ju igång i ganska svaga pustar, så det är ju underlaget som är viktigast.

• marden

Medlem
    3 februari, 2012 vid 08:06

var det bara jag som tyckte det var intresant att dom kan köra ett wm med 200 deltagare från halva världen med några dagars varsel.
    borde väl vindsurfare kunna ta efter att, tex köra våg-sm en betämd helg o när det närmar sig åka till norge,danmark,väst,östkust,gotland eller….? fast det har väl redan diskuterars många gånger och kanske provats?

och nu byter dom sjö o kör em http://issegling.egetforum.se/vm-em-2012-mellanfjarden-t657.html

• sea_surf

Medlem
    3 februari, 2012 vid 12:35

Några bilder från Västerfjärden, Storsjön i Gästrikland, en blåsig solig 14/1.
    Själv var jag ute med min Snowfer och hade 6.6 segel, blåste kring 10 m/s i byarna men rätt byigt. Det var en lokal regatta för isjaktsfolket, 35 eller så som tävlade och kanske lika många som åkt för att nöjessegla.
    Och det låter ju faktiskt både passionerat och rätt jobbigt att inte veta om man ska fara till Sverige eller Estland eller Tyskland eller Polen när det bara är några dagar kvar för tävling. Men fort som attan gick det, farter upp mot 100 km/h.

• sea_surf

Medlem
    3 februari, 2012 vid 12:39

En till som visar DN-jakterna med vita segel som man uppenbarligen har vid tävlingar. De andra två hemmabyggena med windsurfingsegel var inte med i regattan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing progons tävligar..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.