Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Program för att redigera foto

• highflyer

Member
    11 maj, 2010 at 18:36

Har precis skaffat lightroom 2 och det verkar ju bra.

För att låna tråden lite: Hur bör man lägga upp bilderna? I programmet kan man ju ordna dem som man vill men någon dag kanske man vill byta dator/program och då kan det ju vara bra om man har en mappstruktur på hårddisken som matchar den man har i programmet. Sköts detta automatiskt eller finns det något bra sätt?

• sourra

Member
    11 maj, 2010 at 19:25

Du får samma struktur på importen som du har på hårddisken och sen är det enklast om du låter lightroom importera bilderna direkt från kameran. Jag har valt att köra på formen 2010/2010-05-11

• highflyer

Member
    11 maj, 2010 at 20:11

så när jag importerar direkt från kameran till lightroom så sparas det i samma mappstruktur i finder?

Det är vad jag är ute efter iaf

• sourra

Member
    11 maj, 2010 at 20:21

Om du konfigurerar importen korrekt så ska det bli så ja

• airstyle

Member
    26 maj, 2010 at 18:09

NLC, det går fint som snus å rette opp horisonten i Canons DPP. det er den sist oppdaterte versjonen av programmet som har muligheten. du kan laste det ned fra canons hjemmeside (Canon oppdaterer DPP rett ofte)

Verktøyet finnes under tools og heter “angle adjustment tool”

Page 3 of 3

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Program för att redigera foto

You must be logged in to create new discussions.