Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Program för vår/sommar 2009
-
Program för vår/sommar 2009
Publicerad av alex_ på 17 mars, 2009 vid 20:41Har sett lite foruminlägg här och där men finns det inget program med lite trevliga events?
-eller något som vi glada amatörer inte känner till, tänk seglarveckan på västkusten fast “surfarveckan på öland?”
(kalendern här på steffo verkar inte användas alltför ofta…)s66 svarade 15 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Öland:
förstamaj helgen. världscup i speed och ett jävla kalas på norra öland.
kristiflygare. Speed, longdistance, freestyle, juniortävling och ev en slalom på haga. kommer bli värre folkfest än äpplets dag i kivik.
midsommar. kommer nog hända något, slalom på haga dagen efter iaf.
27-28 juni. Formularejs på haga.
finns väl något dokument från vindsurfingförbundet med alla tävlingar. kolla deras hemsida.
-
det är maj och början på juni som gäller. och då blåser det ganska ofta. Vissa år är extrema. tror mackan s-77 räknade till 23 dagar i maj nått år. 2005 kanske.
men framförallt gillar Kenta och jag att ha fest och nån undanflykt måste vi ju ha.
-
var exakt ligger haga, jag vet att där finns en camping. har DE hemsida? eller kan man slagga under er surfbuss?
-
Så här är min kalender i alla fall:
25 april: Eftermiddagsurfa i Danmark.
27 april: Eftermiddagsurfa i Nice.
28 april: Eftermiddagsurfa i Nice.
29 april: Eftermiddagsurfa i Nice.
30 april: Eftermiddagsurfa i Spanien.
1 maj till 10:e augusti Morgonsurfa, lunchsurfa, eftermiddagsurfa och kvällsurfa i Portugal.
11 augusti: Eftermiddagsurfa i Frankrike
12 augusti: Eftermiddagsurfa i Belgien
13 augusti: Eftermiddagsurfa i Danmark
14 augusti: Eftermiddagsurfa på Öland
15 augusti: Nåt jävla bröllop som förstör eftermiddagsurfet.
16 augusti: Eftermiddagsurfa på Öland
17 augusti: Eftermiddagsurfa på Öland18 augusti: Börja producera brädorna vi har testat sen 25 april…
-
Alex_: http://owc.nu/about/rental.asp Där finns all info du behöver…
Och att slagga i surfbussen på parkeringen är inte populärt..
-
ja just det, lite mer haga…
17-18/7 Öland Roots, ligger i princip granne med surfstranden
Logga in för att svara.