Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Projekt, komma iväg.

• Projekt, komma iväg.

Publicerad av wavesurfer77 på 29 november, 2005 vid 22:17

Jag har ett problem med SJ/Connex VS Göteborg/Stockholm.
    Det är så att jag skall flyga till Sydafrika i från Arlanda men bor i göteborg. Finns det någon som har varit i Göteborg å firat nyår eller så, som skall upp till stockholm tidigt på morgonen den 3 januari eller kvällen den 2 januari? Och som kan ta med mig och surfgrejer upp till huvudstaden? SJ vill inte ta in grejerna i tåget och godstransporten säger att de vill ha 1400 kr enkel biljett för kittet. (då utan biljett till mig)

Så har DU plats till en sufare som behöver skjuts, så har du en passagerare.
    Ta kontakt med mig! wavesurfer77@gmail.com
    Håkan

wavesurfer77 svarade 19 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • basse

Medlem
    30 november, 2005 vid 07:09

Ett långskott kanske men….
    Vi skall köra Göteborg – Uppsala den 22:e och kan plocka med prylar men då måste jag ha ett ställe att dumpa dem på den 23:e. Helst i Uppsala. Hör av dig om det kan hjälpa! Kan bara ta prylar.

Ila skall säkert till Stockholm i jul/nyår också och han brukar vara villig! grin.gif

• manno

Medlem
    30 november, 2005 vid 08:24

ähh gör en fuling! smyg ombord på tåget och knö in dina prylar där de får plats, sätt dig sedan en bit bort och låtsas som om att du inte känns vid grejerna. Konduktören kommer stirra ett tag på dem men inse att han/hon inte har tid att gå runt och fråga vems det är. Är det dessutom direkttåg så är det ju lugnt

• wavesurfer77

Medlem
    30 november, 2005 vid 22:05

Kan vara lite hårt om det inte går… om man missar flyget så är jag ju lite körd…

• styret

Medlem
    1 december, 2005 vid 07:34

kollat om det går att flyga? jag håller på och kollar på den möjligheten as we speak. personalen på flygplatsen påstår att planen är för små för att kunna ta mina grejer. dom får tydligen inte in ett paket som är 250… det här ska luskas i.

• wavesurfer77

Medlem
    1 december, 2005 vid 15:42

tack Basse, men jag har jsut kommit till sverige den dagen(bor i Narvik) å så jag har inte hunnut att packa ännu då.

Vet någon hur bred en BUSS är? går grejerna in?

• peter_g

Medlem
    1 december, 2005 vid 16:21

Tja, hade samma problem som dig för ett tag sedan, men jag tog jag tog en chansning, i sommras åkte jag sthlm-göteborg med all min utrustning fast då åkte jag med intertågen som är långsammare än X2000. På de tåget jag hade fanns det en gammal telefonhytt där jag fick lasta in prylarna. Jag hade inte förvarnat utan jag tog för givet att man få ta med sig sina surfprylar. De kanske har en sån hytt på alla de äldre tågen, där fanns det gott om plats. Skulle åka till marocco dagen efter så det var tur att chansningen gick hem.
    Lycka till!

• Johan!!

Gäst
    1 december, 2005 vid 16:41

Jo, jag vet… de säger att det inte går in i planet! Men det är självklart skitsnack.
    Fortsätt och ringa tills du får prata med nån som kan något. Och se till att få något papper på vad det kommer kosta. Eller chansa på att det löser sig vid incheckningen. Vilket bolag är det?

• styret

Medlem
    1 december, 2005 vid 17:12

allså det är bara inrikes från kalmar till stockholm.

men min äldsta väns pappa är boss på ramphandlingen där så jag ska slå honom en signal tänkte jag.

• surfslusken

Medlem
    2 december, 2005 vid 14:32

Svar till:

Ila skall säkert till Stockholm i jul/nyår också och han brukar vara villig! grin.gif

[/ QUOTE ]

Sant att jag brukar va villig för det mesta, de svåra är att hitta nån som är det samma. wink.gif

Jag åker från Varberg till Stockholm nångång runt 19-23 dec, men sen ”måste” jag va tillbaka i varberg kvällen den 25dec, e ju fest på Societen!! Så jag är nog inte till nån nytta den här gången. (heller?) Är det nån som behöver transport runt dom datumen så hör av er.

Nu när ämnet e uppe IGEN så kanske vi konfen användare kan göra en gemensam julklapps önskan om att få ett Transportforum på konfen till nästa år??

• wavesurfer77

Medlem
    5 december, 2005 vid 10:06

tackar før det, men tyvärr har jag just kommit från Narvik då å ännu inte hunnit få koll på allt

Det var ett bra førslag. Ett transport forum kanske inte skulle skada

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Projekt, komma iväg.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.