Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Projekt "surfreservat 2010

• skydiver

Medlem
    3 februari, 2009 vid 16:38
    skotten;528503 wrote:
    yeah hengo, it sounds like another surfcamp with a bit of an explination as to why he wants to do it as well… I did this when I was 19, and lived away from everything for a year, it was a total eye opener.. I dont want to crush dreams or anything, but at the end of the day when dealing with money, there is always going to be work and interaction with the ”real world”.. unfortunately.

I totally think you guys can make a 100 people in a season though, and even if you cant, there is always a way to make things work, life has a funny way of working like that. I say go for it.

Thanx.. and if it did´t work out it will allways be a good memmory and good experience.. And if it all goes to hell we can allways go back to the fricking* job we did before.. I´m sorry to say but i hate the industrial world… Live a life.. don´t let a company live it fore you.

I think I willl eat my words by the end of 2010 but what a heck.

• skydiver

Medlem
    3 februari, 2009 vid 17:04

Mail, msn, skype surfreservat2010@live.se
    If you have any information you wánt to shere plese make contact

• hektor

Medlem
    3 februari, 2009 vid 17:13
    skydiver;528527 wrote:
    Pengar för finnansiering kommer från dels försäljning och eventuellt kurser samt evenemang och liknande..

var du inte norrman? sälj lite olja! we know u got it!

nä men best of luck grabben, blir det ett bra upplägg så kommer jag definitivt ner. kitekamp med norska töser kan säkert locka…

• klubben

Medlem
    3 februari, 2009 vid 17:36
    skydiver;528527 wrote:
    http://surfreservat2010.blogspot.com/
    Här kan ni följa utvecklingen.. Start signalen gick idag då jag förmodligen har min sista arbetsdag 3/4.. fan det bästa som kunde hända =)

Kul att se intresse.. Ja det kommer bli en typ av hotell verksamhet.. dock mycket billigare och mycket bättre gemenskap.. Som sagt vi eller utgångsläget är inte att tjäna pengar på detta utan heller.. Låta människor komma och gå för att få en breake i livet..

Pengar för finnansiering kommer från dels försäljning och eventuellt kurser samt evenemang och liknande..

Jag ber sprida informationen.. Jag kommer att offra allt på att det skall gå vägen och kommer deffinitivt behöva stöd och kontakter.

0730801785 är mitt mobilnummer ifall någon vill vara med =)

Låter sjukt intressant faktiskt, och ja önskar dig verkligen all lycka med projektet, men ta och kolla över stavningen en extra gång på bloggen, känns lite seriösare då 😉 hang loose!

• Andy*

Gäst
    3 februari, 2009 vid 18:28

Cool ide, ska bli roligt att följa! Väldigt intressant med tanke vilken spot det kommer bli, läge betyder rätt mycket. Varmt land, sandrstrand, vind mmmmm då drar nog många iväg!

• skydiver

Medlem
    3 februari, 2009 vid 19:36
    Klubben;528559 wrote:
    Låter sjukt intressant faktiskt, och ja önskar dig verkligen all lycka med projektet, men ta och kolla över stavningen en extra gång på bloggen, känns lite seriösare då 😉 hang loose!

ska bättra mig

• hengo

Medlem
    4 februari, 2009 vid 14:42

ska bli spännande att följa! gillar bloggen och ”till salulistan”

”snake 500kr”

🙂

• mackan

Medlem
    4 februari, 2009 vid 22:36

Intressant projekt. Tycker ni ska satsa på Europa någonstans. Får ni ihop det lär jag vara en av era gäster gasnka tidigt. Klar fördel om det ligger ganska nära någon flygplats med flights till bra pris så det passar bra även för 1-veckas-resor eller kanske t o m tors-sön och liknande. Kostar flyget 1000-2500 så tror jag många svenska knegare gärna kommer ner över kortare perioder

• pistolero

Medlem
    5 februari, 2009 vid 10:59

Det låter ju härligt det där!
    Men jobba kommer man inte undan i längden tyvärr.
    sattsa på så låg standard som är möjligt utan att det känns allt för skabbigt.
    Så låga kostnader som bara är möjligt! så du klarar dig utan gästar 1-2mån utan att det krisar.

Jag och min tjej har oxå tröttnat på ”hjulet”.
    jag har sålt allt onödigt, sålt min lägenhet med vinsten löste jag billånet och ett annat lån.
    nu ska vi snart flytta in i ett källarrum som är ombyggd till lägenhet med ynka hyra på 2500.
    med så låga boende kostanader kan man vara ledig mycket, alltså mycket Kite/surf.
    Inte en vinter till i sverige på ett tag, men känner att man kan jobba sommar i sverige för att kunna vara ledig i 6 mån och kite/surfa något varmt ställe.

Titta upp hur det ser ut med hus i NV spanien där är det hyffsat öde och kanske inte så dyrt.

• bennylundin

Medlem
    5 februari, 2009 vid 12:55

ja kommer o hälsar på

• roland

Medlem
    5 februari, 2009 vid 15:25

@pistolero 528804 wrote:

Det låter ju härligt det där!
    Men jobba kommer man inte undan i längden tyvärr.
    sattsa på så låg standard som är möjligt utan att det känns allt för skabbigt.
    Så låga kostnader som bara är möjligt! så du klarar dig utan gästar 1-2mån utan att det krisar.

Jag och min tjej har oxå tröttnat på ”hjulet”.
    jag har sålt allt onödigt, sålt min lägenhet med vinsten löste jag billånet och ett annat lån.
    nu ska vi snart flytta in i ett källarrum som är ombyggd till lägenhet med ynka hyra på 2500.
    med så låga boende kostanader kan man vara ledig mycket, alltså mycket Kite/surf.
    Inte en vinter till i sverige på ett tag, men känner att man kan jobba sommar i sverige för att kunna vara ledig i 6 mån och kite/surfa något varmt ställe.

.

Coolt du menar alltså att man kan dra till ett varmt ställe o kita typ hela vintern?
    Ska fundera på det verkar ju toppen!
    Konstigt att ingen tänkt på det innan…………………………

• yann

Medlem
    5 februari, 2009 vid 15:52

Dåligt med vind i Brazilien?

• pistolero

Medlem
    5 februari, 2009 vid 17:05
    Roland;528848 wrote:
    Coolt du menar alltså att man kan dra till ett varmt ställe o kita typ hela vintern?
    Ska fundera på det verkar ju toppen!
    Konstigt att ingen tänkt på det innan…………………………

VA?! Var det upptaget jag som var säker på att jag skulle vara först!
    Men det var tydligen du.
    Fuck, vad ska man göra då? lika bra att ta en 7-4 igen kan ju bli trångt där ute annars.

”Vi föds som orginal och dör som kopior”

• skydiver

Medlem
    5 februari, 2009 vid 18:10

ja det är skönt att höra att det finns några negativister =) behövs ju oxå så att man drar det till sin fördel att göra ett ännu bättre jobb..

Jag ska spåna lite i NV spanien.. dock känns det som att det finns större möjligheter att hitta billigt boende i Marocko. hittat tex

Riad i Tetouan (Tetouan)
    67 000 € ≈ 744 370 MAD
    Tetouan : Tetouan – Boyta: 200 kvm – Tomt: 64 kvm – 12 rum – 4 sovrum

Dock inget strandhus..

Den som letar han hittar

• yann

Medlem
    5 februari, 2009 vid 19:07

Ja Marocko är intressant! Skulle kunna tänka mig att ”campa” där.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Projekt "surfreservat 2010

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.