Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Pröva issurf i stockholm
-
Det gläder mig verkligen att det nu mera är en mycket mer seriös inställning till issäkerhet här på konfen än vad det var för några år sedan! Jag kommer ihåg att jag då påpekade bristen på isdubbar och kastlina på youtube-filmer och bilder och gensvaret var då nada! Men det verkar som om även vindsurfare blir mer rädda om livet ju mer åren går.
Take it isy folks:smirk:
Träsurfarn -
Jag är lat av naturen och bor vid drevan därför tycker jag det är är BÄST. Ett plus är ju att tjejen kan hänga med och gå hem när hon vill. Sen är det lite nostalgi eftersom jag lärde mig segla där. Vi kommer att vara minst 3 med nya fina Piratebrädor. Kommer kinetic och bicless så blir vi ju många 🙂 Jag kommer att ha med mina snökiter om inte vinden skulle räcka till. Vill ngn testa så kan ni ju pma mig.
pdr -
Hallå Crister det var väl vi som körde på Drevan här om kvällen?
Ska vi inteköra lite lite Lagg med vingen nu när det blåser på?
C -
Det ser ut att bli ett kvälls rejs på vallentuna sjön på torsdag. Hoppas det blåser på lite till helgen, prognoserna ser lite veka ut.
-
@Bicless 594057 wrote:
Hej
Söndag ser ut att bjuda på bra issurfväder i stockholm. Skall vi samlas några stycken?
Jag har demobrädor med riggar om någon vill prova.
Har även så man kan låna annan dag för test och lämnar tillbaka samma dag. Då får man dock fixa egen rigg.Tjena
Har aldrig provat men om det funkar för att dämpa surfabstinensen en aning kunde det vara kul att testa. Meddela om det blir något på söndag så provar jag gärna en demobräda och tar med hjälm, sele och knäskydd!!
// Hasse
-
Jag hakar gärna! Siktar på att få mitt bygge klart till helgen… Vore kul att testa köp-bräda också!
Kanske är en dum fråga med med en “kastlina” går det bra med en vanlig tamp eller är det helt värdelöst?
Såg att de har kastlina på Stadium:
http://www.stadium.se/sport/vintersport/langfard/047005/everest-rescue-compactcordEn sån blir det innan jag kliver ut på isen!
-
torsdagens kvällsrejs blir nog i hägernäs istället, vi är där från fyra om någon vill komma..
-
Söndag drevviken ser ut att bli kanon, Meddelar några dagar innan om vinden ser ut att bli tillräckligt.
Jag tar med 2-3 icecarvebrädor med riggar för er som vill testa. Har även iskitebräda och nån kite jag tar med eftersom en hört av sig som vill testa det.
OBS, ta med egna säkerhetsgrejer men jag har som sagt några lånehjälmar och själv har jag kastlina som kan köpas på typ teamsportia och isdubb.
Tar även med koner så man kan göra bana om man vill och rejsa lite mot hemmabyggen kanske? Just nu funderar vi även på en minitävling i bråviken helgen efter, dvs ca 16-17 jan men beror ju lite på hur prognosen förändras. Då kanske roxenkillarna kan ta sig dit med sina byggen så det blir lite race 🙂
-
Sist jag körde drevviken startade vi vid sjöängsvägen tror jag, se pil på kartan. Var lätt att parkera. Är det ett bra ställe eller finns det ett som är klart bättre?
-
Bicless: Det är nog bäst vid Badplatsen (Herrgårdsvägen), bra riggytor o rätt gott om p-platser…
Själv skulle jag vilja att det ordnades nån form av “GPS-speed” tävling liknande de som anordnas på vattnet, dvs 5*10 sek, vinnaren är den som kört snabbast på “spot:et” under dagen…
-
Jag skulle jättegärna prova isurf, låter grymt!
Är det söndag som är planen som det ser ut nu?
-
hej
Det ställe som Bicless föreslår, Hagtornsvägen!, är där Kitewingseglarna brukar rigga. Nu verkar det bli kyligt o nordvind så troligen litet skönare att rigga i lä upp vid Kumlabadet. Vid badet, Herrgårdsvägen, som Kinetic förordar, finns nog bara 6-8 p-platser. Man kan stå på andra sidan viken på Fornuddsvägen. Där är gott om plats och även ganska nära till isen, kanske 25 meter. Man går ut vid bryggan som syns på Kinetics karta
hälsn Tomas
-
Bicless bild är på norra drevan vid trångsund. Det finns parkeringar vid kumlabadet i trollbäcken, gårdensbad eller badet vid hagtornsvägen i vendelsö eller skogåsbadet. Nu känns det nästan som en s-v vrids prognos 🙂
-
Bicless;594207 wrote:Söndag drevviken ser ut att bli kanon, Meddelar några dagar innan om vinden ser ut att bli tillräckligt.
Jag tar med 2-3 icecarvebrädor med riggar för er som vill testa. Har även iskitebräda och nån kite jag tar med eftersom en hört av sig som vill testa det.
OBS, ta med egna säkerhetsgrejer men jag har som sagt några lånehjälmar och själv har jag kastlina som kan köpas på typ teamsportia och isdubb.
Tar även med koner så man kan göra bana om man vill och rejsa lite mot hemmabyggen kanske? Just nu funderar vi även på en minitävling i bråviken helgen efter, dvs ca 16-17 jan men beror ju lite på hur prognosen förändras. Då kanske roxenkillarna kan ta sig dit med sina byggen så det blir lite race 🙂
Finns det bara åkbar is i Bråviken så lär nog alla som kan komma.
-
Oåxen;594251 wrote:Finns det bara åkbar is i Bråviken så lär nog alla som kan komma.
Kalas, jag stämmer av med NWC.
Logga in för att svara.