Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Pröva issurf i stockholm
-
Nej, jag riggade inget. Körde en sväng soppslev+7.5 igår, men det blev mest en miniabstinensfix pga för lite vind och störande snölager.
Idag blev det bara skridskor åkt.
Förresten, klev in vid öppningsdags på Stadium för att köpa alla måste-ha säkerhetsprylar som vi hittills lånat och snyltat på andra. Gick sjukt snabbt att bränna 2 papp på stavar/ispikar, dubb + diverse snoddar och öglor.
-
Hej
Vi var 5 pers på drevviken kring 11 tiden men det fanns inte tillräckligt med vind för issurf så vi hissade bara en trainerdrake, drack kaffe , snacka skit och sen åkte vi hem. Trevligt endå men vi fick inte till det vi var där för.
Nästa gång jag kör drevan på N eller NO blir det dock hagtornsvägen för svårparkerat vid sjöviksbadet. -
windguru säger att det kanske eventuellt kan tänkas blåsa på söndag. vågar man hoppas??
-
Åla: Bråviken i helgen…De skall ha hyffsad is där sägs det!
-
Söndag ser bra ut men även lördag lovande med 5-6 syd för lördag (GFS).
Men jag avvaktar med större förhoppningar tills det också utlovas av mer pålitlig prognos (WRF). -
Ålarenset, packa familjen och isbrädorna och ta dig ner till kolmården på söndag. Lilltjejen kan gå och kolla i djurparken när du och frugan isracar nere i bråviken 🙂
[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=594880#post594880″]Testa issurf i Norröping + Minirace – http://www.Surfzone.se[/ame%5D -
låter kanon, men vem ska passa dottern på kolmården?? björnen sover väl nu.
jag vill nog ha en väldigt bra vind prog innan jag packar skåpet.
-
De har säkert barnpassning alla Ikea där 🙂 så får hon simma med lite delfiner och annat skoj… eller ta med henne så får hon äta korv på stranden när mamma och pappa susar runt i 30 knop på bråviken….
-
Vi körde svartlögafjärden i söndags. Det var då fina isar för både vinge och medar, lite vind ävenså. Vi valde 3-4 mil grillor istället. Det är fortfarande fina isar utanför Blidö och norr östra Lagnö (Ljusterö). Dessutoom Inte osannolikt att antingen ersta och björkvik levererar super isar i helgen. Likaså Gålö. Vi kommer att segla endera/både och beroende på prognos och isbärighet. Så inte behöver man åka till kolmården inte, i alla fall inte för bra is.
Ulv
-
jag stannar i stan, vill inte suga ut barnvakten i onödan.. blir nog en tur med grillor om det inte blåser.
-
Håller på att bygga en issurfingbräda med 4st medar, förhoppnings blir den klar i dag. Tänkte testa i morgon om jag hinner klart. Går det att köra på baggen eller är det för mycket snö?
-
Isen ligger på Nämdöfjärden nu. Björkvik fungerar säkert.
Nu kan brädorna upp på vinden och soppsleven ur köket.Jag vet inte om det är bra is men folk har gått på det. Det ligger bara lite snöpulver på.
-
Varning för Erstaviken! Såg en rapport i går att Erstan har tillväxt alltför sakta. Så den får vänta – i alla några dagar till
Logga in för att svara.