Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Prova Själv, Ozone i Apelviken imorn em/kväll (8/5)!

• qq-57

Medlem
    8 maj, 2007 vid 14:09

@skotten 381705 wrote:

EH wont be there… we are going kiting today… But there will be better days… I will set up a weekend with sun, wind and chicks in bikinis playing with a beachball for you folks… ask nicely and they will pump your kite for ya too…. just stand back and enjoy……..

Hope you don’t bring her

(sorry buddies, I’m at LTH and bored, and trash talk is just such a good cure for that)

• wakenils

Medlem
    8 maj, 2007 vid 19:34

Episkt idag! När man inte varit ute på 2 månader och sen får kita i solsken samt att ha möjlighet att testa flera olika kitestorlekar som man inte behövt rigga själv är det rätt lätt att ha skoj!
    Instinct Edge 11 var skönast men jag behöver nog testa dem i lite mer vind och inte så choppigt vatten för att få en bra jämförelse…

• nic

Medlem
    8 maj, 2007 vid 23:31

@WakeNils 381840 wrote:

Episkt idag! När man inte varit ute på 2 månader och sen får kita i solsken samt att ha möjlighet att testa flera olika kitestorlekar som man inte behövt rigga själv är det rätt lätt att ha skoj!
    Instinct Edge 11 var skönast men jag behöver nog testa dem i lite mer vind och inte så choppigt vatten för att få en bra jämförelse…

Ärligt talat, den blir bara bättre i mer vind. Första ggn idag jag provade min 13 edge i svag vind ordentligt å den funkar bättre än väntat. Med tanke på hur kul den är att köra i övre vindregistret så känns det som en bonus.

nic

• virena

Medlem
    9 maj, 2007 vid 05:57

Tack Ozonegrabbarna Jens och Pär!

En superhärlig kväll. Kul att få testa light 12an. Hade problem i början då jag e van vid lite snabbare saker. Har ju bara kört 9or och 7or innan. Men efter att Jens fått coachat lite och vinden tilltog gick det lite bättre. Jag e ju inte så teknisktbegåvad som alla grabbar, men det kommer nog nån gång hoppas jag. Nu e frågan om det är en light 12a eller en sport 11a som skall till?

Tur att du kom ner Jens så att solen vågade titta fram. Hittade du din väska?

Virre

• tjoppe

Medlem
    9 maj, 2007 vid 06:53

Jo den kvarglömda väskan är återfunnen 🙂 Vi åkte tillbaks och hämtade den igår! Seeeent vart det!

• zilversurfarn

Medlem
    9 maj, 2007 vid 21:09

Tack Ozone gänget för en kul kväll!
    Underbart att köra en helkväll utan att behöva pumpa en enda drake!

Hann prova alla tre modeller och gillade samtliga. Var och en med olika karaktär. Tyvärr blåste det lite för lite för att testa dem fullt ut men de gav helt klart mersmak!

Ni skulle stannat kvar en dag till, Apelviken var riktigt skön ikväll! Hoppas att det blir fler chanser!

• gurra_g

Medlem
    10 maj, 2007 vid 01:13

@HugeO 381604 wrote:

hört att nya Özone har inge häng

De e helt klart mycket bättre hangtime i ozone sport än i rippern, har kört både ripper o sporten mycket o hoppar typ lika högt med båda men har helt klart mer hangtime i ozon sporten.

Men ozone sporten är väldigt annorlunda att köra köra jämfört med andra bows/sles helt annan tajming i hoppen…

• milkman

Medlem
    14 maj, 2007 vid 15:11

Tack till alla som kom och testade. Vi får väll be om ursäkt för att vi valde dagen då vinden doppade ner till 5 m/s lite då och då. Framför allt då det både var hårdare och renare dagen efter. 🙂
    Nåja, det var idel glada miner på stranden i alla fall.

Här är era kommentarer: http://www.ozonekites.se/itemviewer.php?pageId=100&mR=100 (protokollet är från 9/5)

MVH
    Jens å Pär
    Nästa tillfälle att pröva är på Öland (haga) och kring Halmstad nån stans i helgen – mer info om det snart. 🙂

• krillan82

Medlem
    14 maj, 2007 vid 16:51

@Milkman 383175 wrote:

Tack till alla som kom och testade. Vi får väll be om ursäkt för att vi valde dagen då vinden doppade ner till 5 m/s lite då och då. Framför allt då det både var hårdare och renare dagen efter. 🙂
    Nåja, det var idel glada miner på stranden i alla fall.

Här är era kommentarer: http://www.ozonekites.se/itemviewer.php?pageId=100&mR=100 (protokollet är från 9/5)

MVH
    Jens å Pär
    Nästa tillfälle att pröva är på Öland (haga) och kring Halmstad nån stans i helgen – mer info om det snart. 🙂

Ni har inte tur med vädret gubbar. anntingen för mycket eller för lite.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Prova Själv, Ozone i Apelviken imorn em/kväll (8/5)!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.