Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing prutt lukt i boardbag?

• prutt lukt i boardbag?

Publicerad av herodude på 20 januari, 2004 vid 09:12

asso min boardbag luktar ny använt anus, å de e typ för det är fuktigt i men jag har torkat den riktigt å sen låtit brädan ligga och torka ur ORDENTLIGT, men ändå blir det likförbannat blött å luktar prutt.. är det så för alla??? Vad ska jag göra???

smurff svarade 20 år, 12 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • wwwsoutheastse

Medlem
    20 januari, 2004 vid 09:24

har du kanske ett litet musabo i fodret tro?

Det hade jag i min gittar väska, den lukta bögklubb långväg.. cool.gif

• herodude

Medlem
    20 januari, 2004 vid 09:32

aah hmm men rått bo är det INTE

• ian

Medlem
    20 januari, 2004 vid 16:14

kör du saltvatten?
    kan ju helt enkelt röra sig om att det finns en massa trevliga bakterier som frodas i just din väska, känn dig hedrad wink.gif

Tror saltvatten inte e lika känsligt som sötvatten, men prova att lägga ut väskan i minusgrader ett tag så kan det nog funka. Annars får du ta till med hemskheter som att tvätta eller nåt.

lycka till

• the_novice

Medlem
    20 januari, 2004 vid 16:25

Jag har väl lite svårt med språket men vilken del hör ordet NY till?
    Är boardbagen ny eller är det ngt som är nyanvänt?

• nordgren

Medlem
    20 januari, 2004 vid 17:04

Svar till:

Jag har väl lite svårt med språket men vilken del hör ordet NY till?
    Är boardbagen ny eller är det ngt som är nyanvänt?

[/ QUOTE ]

Särskrivning antagligen, jag gör en gissning på att det är nyanvänt anus han menar.

• herodude

Medlem
    20 januari, 2004 vid 17:22

yeapp det hör till anus… alltså nyanvänt. och ja jag kör i saltvatten, men fan luktar inte era??

• nordgren

Medlem
    20 januari, 2004 vid 17:32

Nej min bordbag luktar inte, men pröva att lägg ut den ett par dagar då det är minusgrader så dör förhoppningsvis en del bakterier eller mögel eller vad det kan vara som orsakar doften.
    Annars så är det bara att pytsa ned en halv flaska Yes antibakteriell i badkaret och “diska” din bag. cool.gif

• styret

Medlem
    20 januari, 2004 vid 19:00

vafan lite funky lukt är väl inget att oroa sej över. alla mina grejer luktar bajs men jag luktar inte på dopm så ofta när jag använder dom.

• tobba

Medlem
    20 januari, 2004 vid 19:09

Nej, det är ju faktiskt frivilligt wink.gif

• herodude

Medlem
    20 januari, 2004 vid 19:34

aah hmm men jävvla härligt när brädan e lite små fuktig å när man tagit ut den så luktar man som om man har fistat någon i röven… men har ni era öppna lr nåt???? för min e heeelt stängd alltså både dragkedjan för fenan och den stora…

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2004 vid 21:19

En av mina boardbagar luktar kattkiss efter att den legat ute och någon katt kissat på den. Eftersom katter tänker i banorna “oj då, här har någon kissat, bäst att jag gör det också” så är min boardbag dömd att för all framtid lukta kattkiss eftersom nya katter hela tiden bättrar på lukten.

/vägrar logga in med tanke på att folk kanske inte vill surfa med mig när dom får reda på det här

• smurff

Medlem
    20 januari, 2004 vid 21:33

Har du prövat att lägga i en Wunderbaum? (doftgran) 🙂 finns i många oanusaktiga dofter. Piná Colada granen skall man dock akta sig noga för 😉

Nej seriöst, håll boardbagen öppen när den inte är under transport, så slipper du nog en del sådana problem. Vänd den ut och in och torka ur den med något rengöringsmedel som inte fräter upp innertyget. Och låt den torka helt innan du lägger i brädan igen annars blir det ny luktvarning illa kvickt. det där med minusgraderna låter som en bra ide´oxå. funkar inget av detta så kan det ju faktiskt vara matrialet som stinker, en del tyger luktar apa.
    mvh edvard

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing prutt lukt i boardbag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.