Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Pryde’s nya lyxlängare
-
Pryde’s nya lyxlängare
Publicerad av klint på 15 september, 2006 vid 10:55verkar solid, någon som testat.. ? Synd bara att man kör med us-kopp som inte verkar funka med denna längaren.
http://www.neilpryde.com/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=63
kinetic svarade 18 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Lysande, NP introducerar en standard till för mastfotsinterface, visserligen med adapter till standard pin, men ändå. Precis vad jag har längtat efter, nu kan det ju bli lite mer djup i de klassiaka pin vs kopp-diskussionerna.
Skämt åsido, själva justeringsmekaniskan verkar skojig och även nederdelen med block och cleat ser väldesignad ut. Igen dock, den nya kopplingen mellan fot och förlängare ger mig starka Bill Gates/Windowsvibbar. Antagligen vill NP fasa ut pin bara för att North knäcks en sådan lysade ide på hur pin-systemet kan göras superhållbart (det är i alla fall min konspirationsteori).
-
Anslut er till VVP, våga vägra pryde 😀 Jag är ordförande i denna ideella förening med förnuvarande 1 medlem…..
-
Här har du en medlem till!! har nog inget i min ägo som är NP jo… just en X6 längare har jag ju hihi
-
Jag vill också vara med i klubben. Hade en gång ett sånt där runt mastfotsskydd men det blåste bort en kvart efter att jag köpt det, annars inte en enda Nisse P pryl.
Norths (och Chinooks) pinnemastfötter regerar. Mycket nöjd med min North iaf, kommer aldrig att byta till QR som det ser ut nu.
-
Nej de klart…varför ska man köpa det bästa när man kan köpa annat skräp?
-
Ser väl bra ut, synd bara att den är i ALU…Är det någon som vet om det går att få tag på justerbara förlängar-rör helt i kolfiber?
Logga in för att svara.