Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Prylarna på balkongen?
-
Prylarna på balkongen?
Publicerad av macl3an på 29 september, 2005 vid 21:29Tjenare,
Eftersom vindsurfing är den mest skrymmande sporten som finns i världen (någon som kan motbevisa min tes? :-), så har jag lite problem med att få plats med alla grejerna i min lägenhet.
Jag tänkte därför höra vad ni tror om att förvara grejerna på balkongen? Vilka prylar gillar inte kylan? Jag kan se till att det inte kommer någon snö på grejerna, men minusgrader lär det ju bli!
lars_k svarade 19 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Brädor klarar i alla fall kyla OM det inte är vatten i dem och OM de inte ligger i en fuktig boardbag. Jag gissar att det mesta klarar sig om man ser till att allt håller sig knastertorrt. Det sista man vill är antagligen att det hamnar vatten i fenboxen eller mastkassetten lagom tills det fryser på, är man pedant kanske man tejpar för dem därför.
Har man snygga brädor tror jag för den delen på att hitta nåt sätt att hänga dem på väggen och göra väggprydnader av dem. Fast har man flickvän kanske det gäller att även hon tycker brädan är snygg.
—
Tilägg:
Jag har mina grejor i lägenheten. Eftersom jag har rätt högt i tak kan jag ha dem ståendes upp, då tar de inte så farligt med plats. Sen brukar jag lägga en bit frigolit under brädan, häcken är väl en av de ömtåligare delarna av brädan. -
Det var därför jag köpte en hypersonic
Med 2.27 i längd kan den stå upp i garderoben utan problem.
Min 90-talsvågis ligger dock ute på balkongen året runt under en pressening. -
Men finns det någon del som absolut inte gillar balkongen? Segel kanske?
Men om jag lägger ut brädan i en torr boardbag samt alla andra prylar (även de torra) på balkongen, kanske täcker över med pressening, borde det funka?
Jag ska fundera på att ha den i lägenheten, men den är dryga 270 lång så…
-
Ptja, kan man ha lik i garderoben, så varför inte brädor?
-
Haha, kan se det framför mig…
Dags att klä på sig för jobbet, man öppnar gadroben och möts av en stank av rutten tång & PVC, ur gadroben rinner vatten”slatten” från gårdagens surf, kläderna är fuktiga skrynkliga och stinker så man får gå på med Pissoffmedlet för att i huvudtaget bli insläppt på jobbet…heheh
//Glenn
-
jag vet inte vad din bräda är gjord av(skumgummi?), men min suger inte åt sig vatten, utan håller sig rätt fräsch. Har för övrigt inga kläder i den garderoben utan en server som också håller uppe värmen och gör att allt torkar rätt snabbt
-
Har alla mina grejer ligger på altanen, utom neoprenet som jag försöker ta in och skölja&hänga på tork… till vintern blir det väl att köra ut allt till farsan o lägga det i garaget eller nåt… (nej, jag kan inte surfa då, eftersom isen ligger….)
-
Haha. vaddå? Jag har 4 brädor plus en massa annat junk i min garderob. =)
Logga in för att svara.