Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prylproblemas…

• anders_hoffman

Medlem
    27 april, 2003 vid 20:12

Tappade också min fena för ett tag sen, men som tur var så var det nybörjarabrädan så det vara bara att fälla ner centerbordet och glida in igen! wink.gif

/Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2003 vid 22:59

Jag fattar inte heller hur man kan tappa fenan… Min brorsa lyckades också med det, men den gick rakt av…utan att ha kört på nåt ??? Va iof ett tag sen så den kanske va gjord i trä, eller nåt…

• stinger

Medlem
    28 april, 2003 vid 07:20

Hoppade sönder fenboxen så fenan ramlade av. Gissa om det blev en skaplig spinout…
    Klarade mig in till stranden tack vare thrusters.

• surfen

Medlem
    28 april, 2003 vid 07:23

Jag förmodar att du har problem precis när du ska i väg? Var inte så het, försök att inte vara för snabb med att kliva bak på brädan. Fånga upp vinden när du är på väg ner för vågen inte när den brötar upp och samtidigt faller du av för att bygga upp farten skota inte hem för mycket på en gång. När du känner att brädan ligger lite lättare i vattnet drar du åt dig skoten och går upp på halv vind NU är det du som bestämmer. En liten detalj som många gör fel när det blåser upp lite grann, antigen dom ligger för en vattenstart eller drar rigg. Tänk på att du inte tar för långt in med skothanden på bommen. Blåser det lite så blir du stark och trycker aktern ifrån dig när du skotar eller blåser det bra så vill seglet slita sig ur ditt grepp och brädan lova direkt. Eller så frågar du någon av pojkarna nere vid Alnäs vad du gör för fel/kolla in din riggning, bräda. Eller så är du välkommen till oss vid Skaris så försöker vi hjälpa dig. Sputniken är en Race bräda inte Freeride så en lite större fena på upp till 40cm kan du nog behöva. Sen behöver det inte vara en renodlad Racefena utan kanske lite svept bakåt för att det ska bli lite lättare att surfa. Kom till Skaris så får du prova några olika varianter av mig.
    Fråga efter Mr Speedo det är jag. grin.gif

• cicky

Medlem
    28 april, 2003 vid 12:52

Tack för svaret Mr. Speedo! Jag kör mest i Knivsta nu, faktiskt (hur visste du att jag körde på Alnäs förut?). Eftersom jag bor där… Hade tänkt att släpa brädan till uppsala senare i vår eventuellt, kan inte bestämma vart än dock. Jag är medlemm och seglar e-jolle på UKF så det blir väl där. Nåt tips annars var man lägga brädan, och träffa lite folk (UKF är ju typ tomt)?

/cj

• surfen

Medlem
    28 april, 2003 vid 15:33

Det är bara att bli medlem i KFUM/ Alnäs.
    Medlemsavgift 150:-
    Junior (0-19 år) 100:-
    Familjemedlemskap 300:-
    Inomhusfack 250:-
    Utomhusfack 150:-

Surfar du på Valloxen så förstår jag att brädan din lovar, där snurrar ju vinden bara runt i cirklar. grin.gif//surfen

• cicky

Medlem
    28 april, 2003 vid 15:42

Japp jag får ta och bli det igen. Hehe, nja, Valloxen DUGER. Men bara i en vindrikting (typ ost), och med utrustning som funkar!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prylproblemas…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.