Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Psycho 15,5 eller x2 18

• Psycho 15,5 eller x2 18

Publicerad av kitesurfpsycho på 18 november, 2002 vid 19:43

Vilken skall jag välja Psycho 15,5 eller x2 18.
    Vilken är bäst i lite vind typ 5m/s.
    Är inte en inflatable långsam i den storleken.

Man är ju lite sugen på att köpa Psychon efter allt man har
    läst och hört. Finns det någon som har testat Psychon?.
    Är tacksam för både positiva och negativa inlägg

MVH Andreas G laugh.gif

anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 november, 2002 vid 21:34

Och vad kommer tygstycket att kosta?
    Finns inte X2 i 20m² också? Men den storleken kanske blir för slö!!! Jag har också bestämt mig för att investera efter en sommar med 4-5 m/s sjöbris nästan varje dag.
    Är det möjligt att vattenstarta en kraschad 20m² X2 eller är det simmning som gäller?
    Behövs stor strand för att starta en Psycho eller är det samma utrymmen som inflato. Måste man vara 2st?

• hugeo

Medlem
    18 november, 2002 vid 23:29

glom kitesurf i 5m/s, kop en stor X2 i vilket fall den ar bast, om du ska kopa en Psycho kop en 9.5 eller 12.5, jag tycker inte 15.5 ar sa jatte kul annom den har bra hangtime, den ar ganska langsam om man jamfor med x2 18…

• kitesurfpsycho

Medlem
    19 november, 2002 vid 19:22

Enligt Hampe på kitepower kommer han att sälja den för typ 11 papp (15,5an) för att som han sa få utt kiten på marknaden.
    Jag har kompisar som kör med Warrior 9 och 16 och vad jag har sett så behövs inte mer plats för att starta.
    Att landa verkar ändå lättare, det är bara att släppa bommen
    och kiten backar ner för att landa på bak kant hur snyggt som helst.
    Starta kan man göra med vinden i (ryggen) utan att den genererar tok drag, men det går även att starta på sidan av
    vind fönstret med hjälp av att lägga sand på ena ving tippen
    eller med assistans.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2002 vid 10:32

visst går det att starta endel drakar downwind, men det är fan inte att rekomendera! om du missar något så flyger de all världens väg! Som jag ser det så finns det ingen anledning att göra det heller, man kan lika gärna lägga ut den i kanten av vindfönstret med sand på den uppvikta vingspetsen, sen är det bara att ta några steg bakåt, så linorna spänns och draken ”reser” sig och går upp. Detta tror jag funkar på alla foils, i alla fall på flysurfers…
    lycka till vid val av kite!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA