Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Puerto Rico
-
Puerto Rico
Publicerad av chrille_caribia på 18 november, 2009 vid 19:43Tjo drar dit över jul o nyår och undrar om nån kan rekomendera boende. Som det ser ut nu tänkte vi bo i Rincon. Vi är ute efter lite soft party ställe med sköna människor. På morgonen kunna ta bilen ner till Purgera eller upp till Lagunen i Isabell om inte det går att kita i Rincon.
så jag undrar.
nån som bott i Rincon o kan rekomendera nått?
all annan info uppskattas, jag har hittat en hel del redan här på steffoabove_the_law svarade 15 år sedan 6 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Japp vi var 5st som bodde på 2-3 olika ställen i Rincon. Var inte speciellt svårt att hitta nåt. Ganska billigt också. Kommer tyvärr inte ihåg vad ställena hette, men googla eller vänta tills du kommer dit o köp en loka tidning. Där fanns gott om annonser. Ha det gott!
Rincon e riktigt nice! -
Bifogar en karta! Vi hyrde en lägenhet vid Sandy Beach som heter Pelican Point, ett riktigt bra ställe. Bästa after surfet får du vid Marias! Någonstans mellan Marias och Sandy Beach är optimalt att bo på, bo inte i stan eller söder om den, händer inget där!
-
Boka hemifrån för att vara säker på att du får ett bra/soft ställe!
-
vi vill ju hänga o träffa massa skönt folk tips på nån bar eller bra kitehäng/klubb?
-
Hur länge kommer ni/du att stanna? Vi kommer att åka dit i mars.
-
vi blir bara där till 10Jan tyvärr sen blir det Stryn o jobbe
-
chrille_caribia;588992 wrote:vi vill ju hänga o träffa massa skönt folk tips på nån bar eller bra kitehäng/klubb?
I Rincon finns inte många kitare, mest surfare! Tror de flesta kitarna håller till i San Juan. Bästa kitespotet är klart La Paurgera, vi körde dit från Rincon och hyrde båt för att komma ut till Mangrooveöarna och kita. I La Paurgera vill man inte bo, liten fiskeby där det händer absolut nada!
Om du tittar på kartan så är baren vid Marias ett riktigt bra aftersurf ställe med happy hour och god/billig mat. Annars så finns det en bra bar vid Casa Bianca med ös och filmvisning. Ett annat ställe är “Tamboo beeside the Point” där de har mat och livemusik. Vi hittade aldrig något disko eller liknande förutom i San Juan där vi bodde första vecka.
-
Jag har förresten kvar visitkortet till mannen som äger Pelican Point och hyr ut lägenheter. Ett perfekt läge direkt vid stranden!
-
De bilderna ser helt underbara ut, kan knappt bärga mig. Du skulle inte kunna lägga hans adress till mig? Skulle inte banga för att bo där ett par dagar.
-
Zedde;589006 wrote:De bilderna ser helt underbara ut, kan knappt bärga mig. Du skulle inte kunna lägga hans adress till mig? Skulle inte banga för att bo där ett par dagar.
Letar reda på visitkortet ikväll när jag kommer hem och skickar ett PM till dig!
-
Hbgkitare;589007 wrote:Letar reda på visitkortet ikväll när jag kommer hem och skickar ett PM till dig!
fan va gött ni haft vi skall ner också i mars/april. Kan du skicka äve till mig så vore det snällt
-
Svinet;589103 wrote:fan va gött ni haft vi skall ner också i mars/april. Kan du skicka äve till mig så vore det snällt
Är det några vågor på PR så det är värt att ta med en kitesvågbräda?
-
Svinet;589105 wrote:Är det några vågor på PR så det är värt att ta med en kitesvågbräda?
Har inte varit där själv men vad jag läst så kan där finnas rätt stora vågor på norra sidan av ön. Hbgkitare kanske har koll på det?
-
När vi var där jan/feb så körde vi nog mest med 12:or (C-kites) och då är det ju inte så roligt att köra med vågbrädan. Jag hade inte tagit med kitevågbrädan utan lärt mig vågsurfa istället de dagar de inte blåser. Rincon har riktigt stora vågor, säkert mycket större än norra sidan och kanske också därför Rincon är ett av tävlingsställena som ingår i touren för Slater och de andra.
Nu glömde jag visitkortet hemma så jag skickar uppgifterna ikväll när jag kommer hem!
Logga in för att svara.