Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Puerto Rico
-
Puerto Rico
Publicerad av jopi på 24 februari, 2017 vid 22:32Något att ha för w-surf? Uthyrning finns?
jopi svarade 7 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Ja och nej vad jag vet.
Riktigt fin vågsegling på nordkusten (främst nordväst) och även platt innnaför revlinjer på andra platser. Passadvindar och shortsvarmt. Har sett nån uthyrning nära huvudstaden.
Men, ett stort men, brottsligheten och t ex bilrelaterade rån är riktigt kass. Det vimlar av vapen. . .
De plockar hela hyrbilen inkl det som är i, ibland direkt i anslutning till flygplatsen. Det har varit så i många år tyvärr, vilket har fått mig att vara mycket tveksam till att besök ön som wsurfare. Trots att det verkar finnas sjukt fin vågsegling på vintern. Men om du inte hyr bil och hyr prylar så blir du ju inte intressant på samma vis för tjyvarna. -
Ok tack Magnus. Var ju inte riktigt det man ville höra… eller både och iofs 😉
Resa redan bokad så detta var inte avgörande utan mera en bonus om det hade funkat men låter ju sådär med vapen och skit. -
De flesta normalaseglarna kör i närheten (österut?) inte så långt från huvudstaden om jag minns rätt.
Hardcoreseglingen och surfingen är väster om staden Isabela. Tänk på att det är rätt mycket surf över korallrev där vågorna bryter. Vackert och varmt så det blir säkert en underbar resa!
Logga in för att svara.