• matthias

Medlem
    19 september, 2005 vid 09:19

säger nog mer om annat än om din pulleybar.

• matthias

Medlem
    19 september, 2005 vid 09:25

kiten svänger långsammare med pulleybar enl. mina erfarenheter och depowerlinan är ju ändå aldrig i vägen därför tycker jag det är onödigt att slopa allt bra med en vanlig bom bara för att vara cool som tyskshannon.

• unhooked

Medlem
    19 september, 2005 vid 09:43

Rekomenderar det inte. gjorde om min naish bar till pully. Funkade fint ett par gånget men efter en krasch gick baren mitt i tu. frown.gif

• stebe

Medlem
    19 september, 2005 vid 10:12

Konstiga erfarenheter

Då borde du gå ut och testa en pulleybar en gång till…..

• rambo_johnson

Medlem
    19 september, 2005 vid 10:18

Pully bar e fan mög, betydligt bättre känsla i en vanlig bar, tygger ja

• skejtar_henke

Medlem
    19 september, 2005 vid 10:22

Vad skule det vara för mer fördelar än att kite svänger snabbare. Hoppar man högre? Fattar inte riktig varför man ska ha en pulleybar? nån som kan förklara.

• skanepaul

Medlem
    19 september, 2005 vid 10:41

Nä, men det finns ju folk som gillar det, tyskshannon bl.a då… smile.gif Säkerligen folk som kommer från wakeboard, dem kan kanske uppskatta det, på plattvatten. Sen han Hamish Mcdonald eller va fan han heter kör ju väldigt mycket med pulley.

• zoolander

Medlem
    19 september, 2005 vid 10:53

Svar till:

Nä, men det finns ju folk som gillar det, tyskshannon bl.a då… smile.gif Säkerligen folk som kommer från wakeboard, dem kan kanske uppskatta det, på plattvatten. Sen han Hamish Mcdonald eller va fan han heter kör ju väldigt mycket med pulley.

[/ QUOTE ]

hamish e med i porrfilmen ju! han e min favvo kiteare!

• skanepaul

Medlem
    19 september, 2005 vid 11:26

just det!

• brickan

Medlem
    19 september, 2005 vid 11:55

Svar till:

Du förlorar ju dock all form av depower…

[/ QUOTE ]

Mille om du inte vet hur prylar funkar låtsas inte vara smart och svara en massa meningslösa inlägg som inte stämmer.
    Pully har själklart depower men du ställer det med depowerstrappen och har en konstant skotning och kan inte skota ut lika snabbt och du har mindre möjlighet till depower men som mille skriver är totalt fel som vanligt.

• brickan

Medlem
    19 september, 2005 vid 12:02

Svar till:

Svar till:

d e ju bara att dra i depowerstrapen?

[/ QUOTE ]

ser man på, best hade ju löst det där lite smidigt
    då får jag omformulera…
    ”ingen möjlighet till att skota…”

[/ QUOTE ]

Jasså och vad kallar du det när man drar i depowerstrapen?
    Vad du använder för ord och termer när du är ute och kitar spelar ingen större roll men det heter att skota det me.

En pullybar används för att kunna ha konstant skotning i skärmen utan att man behöver dra åt sig bomen och bli trött i armarna i tex lättvind.
    Om man nu vill ha en bom som funkar som pully och vanlig köp en Cabrinha powerlock och lås den när man vill köra som en pully och kroka ur om man vill ha en vanlig bom.
    Pully tycker jag är gött ner det är lättvind men det är ju ändå tråkigt så varför äga en sådan?

• ollefax

Medlem
    19 september, 2005 vid 15:13

vill ju prova för att se hur det är, vare sig det är bättre eller sämre, faktum är ju att en hel del kör på det. Men som sagt, jag vill ju inte ha sönder något i onödan.

• matthias

Medlem
    19 september, 2005 vid 15:22

en hel del?

• skanepaul

Medlem
    19 september, 2005 vid 15:44

utom sockens då kanske…

• luuddee

Medlem
    19 september, 2005 vid 16:04

nä jag får väl hålla med typ mathias i den här frågan.. va faen ska man med pulley till.. helt sjukt onödigt.. fördelarna med att köra vanliga bom väger över väldigt mycket.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.