• skanepaul

Medlem
    19 september, 2005 vid 16:23

Jag tycker du ska prova. Använder själv min vid lite vind och det funkar bra, men är det choppigt och lite byigt så är det piss, man kan ju inte parera byar på samma sätt. Men trots allt så säljs det ju pulley bommar (inte här hemma då), så det är ju definitivt en smaksak.

• backe

Medlem
    19 september, 2005 vid 19:22

Va ni gnäller, det är väl hårigt som fan med pulley, näst 2-linors.

• stebe

Medlem
    19 september, 2005 vid 19:48

Det är en kul grej o ha om förhållandena är de rätta. Det är sjukt kul i lite mindre vind om man tänker köra mycket urkrokad.

Det blir en annan sak än powerlock eller stoppbollar a la slingshot, kiten svänger betydlig lättare och känslan blir annorlunda. Jag tycker det kan vara lite svårare att känna i bommen vad kiten har för sig.

Om ni skall bygga en pulleybar tänk på att inte sätta dit loopen med två fästpunkter då kan den bli trög och tungstyrd. Som tex om man fäster en vanlig harnessloop på bommen.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.