Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pump problem

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2005 vid 16:18

en dyktub väger ju BLY 12v kompressor från biltema är väl ett bättre alternativ om man nu är lat för en dyktub=bil och då har du även ett cigarett uttag

• bohm

Medlem
    4 januari, 2005 vid 16:31

inte så bra med komperssor heller eftersom vanlig luft innehåller fukt. Denna fukt kommer att övergå till vatten och detta förstör flaskan. Fyller du flaskan på ett dykcenter får du torr luft.

• patrikol

Medlem
    4 januari, 2005 vid 16:44

Korrekt något tyngre än en pump att släpa på.

När du tänker fylla en dyktub med luft ifrån en vanlig kompressor så se till att ingen kommer på att dyka med den bara orenluft med skit i är inget bra för lungorna!

Väldigt lätt att spränga en blära med full tryck direkt! Finns lite mindre tuber än normala dyktankar mindre att släpa på.

• luuddee

Medlem
    4 januari, 2005 vid 18:08

fan va lat du e inte konstigt du e fet..

• patrikol

Medlem
    4 januari, 2005 vid 18:39

grin.gif

• axelne

Medlem
    4 januari, 2005 vid 20:38

Køpte en pump før 300 kr i en surfshop i Limhamn. Dagen efter såg jag hær på steffo att Biltema hade næstan samma pump før ca 70 kr! Køpte en dær också då jag stått ensam på en strand med sabbad pump en gång før mycket,,,,,

• yeeah

Medlem
    4 januari, 2005 vid 21:08

ha nä fan den uträkningen stämmer inte alls, jovisst om man kan anta lnijära förhållanden så men det duger bara till runt 200 , alla som dykt borde ju veta att dom första 30 bar går jäkligt snabbt på en 300 flaska!

e de inte jäkligt jobbigt att släpa på en 18 l flaska??? jag har en 8 l 300 bar o den e fan ganska tung!

men sen e de ju ganska bra uppvärmning att pumpa eller? smirk.gif

• magwe

Medlem
    4 januari, 2005 vid 21:46

Svar till:

skaffa en DYK tub, det ska jaaag

[/ QUOTE ]

Jag har en liten 6cft-flska (ca 0.9l*200bar) som räcker ganska precis till en 12:a. den är smidig att ha med sig, men jag hade inte släpat runt på större flaskor.. dom är fan tunga att bära och trista att fylla dessutom. för att inte snacka om 300barsflaskor.. dom väger aset!! Och man får ju ändå inte ut 50% mer gas bara för att trycket är 50% högre.. Skall man fylla många kites på kort tid kan jag tänka mig att släpa med mig mina dubbel-tolvor (ca 5000liter) men annars så är det fan enklare att pumpa. Elpump e fan det enda rätta…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 januari, 2005 vid 07:31

Pumpningen är en del av hela surfningen, fan vad bekväma ni är. Personligen tycker jag det känns gott när man får trycka i den sista luften och då veta att snart är jag på vattnet.l

• samhansson

Medlem
    5 januari, 2005 vid 08:29

Svar till:

Pumpningen är en del av hela surfningen, fan vad bekväma ni är. Personligen tycker jag det känns gott när man får trycka i den sista luften och då veta att snart är jag på vattnet.l

[/ QUOTE ]

Exakt, jag tyckar att vi alla ska gå tillbaks till 1L pumpen

• kalabra

Medlem
    5 januari, 2005 vid 09:40

Om man kan köpa en pump för 49:- på Lidl och en fyllning av en tub kostar 50:- så kan inte jag se fördelen med tub.
    Bra med uppvärmning, billigt i förhållande till tubkrånglet och enkelt att bära med sig.
    Har knäckt ett antal pumpar och rekomenderar en pump med metall skaft för det håller åtminstone något bättre, kostar förvisso lite mer men det känns billigt när man står på stranden med knäckt skaft och polarna är på vattnet.
    Pumpa på och krångla inte med tuber, pumptillverkarna skall också leva på nått! grin.gif
    Ps bästa lösningen är en kompressor på stranden. SP i Varberg har föredömligt släpat ner en kompressor vid ett par tillfällen. Bra släpat!

• brickan

Medlem
    5 januari, 2005 vid 10:04

Alla är så jävla duktiga och vill inget heldre än att pumpa.
    Självklart vill man värma upp men träna gör jag på gym och pumpa tycker jag är trist.
    Att pumpa en 17 är ingen lek och börjar det blåsa mer så måste man pumpa andra drakar.
    Jag är fan inte lat men min energi spenderar jag på vattnet.

• kalabra

Medlem
    5 januari, 2005 vid 10:10

Ta det lungt, det hela var inte alls tänkt som nån pekpinne till dig utan faktiskt ett tips att en pump med metallskaft är bra.
    Skall bli intressant att se Naish batteridrivna pump som är på G.
    Tro mig jag vet hur trist det är att pumpa en 17 och jag vill också helst slippa skiten.

• brickan

Medlem
    5 januari, 2005 vid 11:17

Svar till:

Ta det lungt, det hela var inte alls tänkt som nån pekpinne till dig utan faktiskt ett tips att en pump med metallskaft är bra.
    Skall bli intressant att se Naish batteridrivna pump som är på G.
    Tro mig jag vet hur trist det är att pumpa en 17 och jag vill också helst slippa skiten.

[/ QUOTE ]

Lungt jag valde lite starka ord men jag menade inte att vara sur.
    I vilket fall kommer jag stå och pumpa min kite i fortsättningen även om jag vill eller inte laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    5 januari, 2005 vid 15:23

Själv brukar jag se en gigantisk barbara pumpas upp framför mig när jag står där och stönar, det gör det hela lite positivare.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pump problem

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.