Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Push Tack tips? får inget flyt?

• Push Tack tips? får inget flyt?

Publicerad av zehlertz på 7 maj, 2003 vid 06:48

Någon som har några bra tips på det enkla tricket Push Tack.

Jag satt o kollade lite på olika filmer och har snappat upp en del.

Men oftast när jag trycker fram seglet så får jag inte med mig brädan runt. Den börjar komma med men när seglet passerar centrum på brädan då vill den falla av.

Har jag för dålig fart och har påbörjat manövern med brädan för långt från vindögat?

Jag har också testat att kliva runt med fötterna innan jag trycker igenom seglet men problemet kvarstår.

Kanske ska man sätta bakfoten längre ut mot vindsidan på brädan så att man trycker runt den mera?

Någon som har teorier?

Eller kan det bero på att det ska inte gå att göra såna manövrar på en Bic Formula med en fena på typ 65cm? *jag vet…ingen optimal lekbräda*

zehlertz svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    7 maj, 2003 vid 07:29

http://www.surfblaskan.com finns en del tekniktips. Jag sätter inte pushtack själv men beskrivningen verkar ganska bra.

odog

• zehlertz

Medlem
    7 maj, 2003 vid 07:37

tack för tipset!…

eller finns det nåt anant kul trick som kan vara ett steg på vägen till Push Tack eller liknande?

• voodoo

Medlem
    7 maj, 2003 vid 09:58

läste själv beskrivningen i länken ovan då jag bestämde mig för att testa den och satte den på 3:e försöket, men kunde då både heli-tack och sail&body 360 som nog är väldigt bra grund wink.gif

• zehlertz

Medlem
    7 maj, 2003 vid 10:10

ja den sidan var riktigt bra…

när jag läste vad som stod i länken insåg jag att push tacken jag jobbade på igår egentligen var ett vanligt helikopterslag…
    men det blev några andra lustiga grejer…
    när jag skulle slå tryckte jag aldrig runt brädan utan lyckades köra brädan åt fel håll…och behålla den så en stund…ja ja …träning , träning!

tack för tipsen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Push Tack tips? får inget flyt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.