Taggad: ,

• pushloop…

Publicerad av niklas_s på 11 juni, 2004 vid 13:09

Åker till pozo om ett tag och hade planerat att testa lite på push/bakåtloop. vad bör man börja med först å främst? har hört att pushloopen ska va lättare å landa framförallt. Ja har nu granskat tricket på filmer men förstår fortfarande inte riktit tekniken. har förstått att man ska skota ut för att få stopp på rotationen men hur får man igång rotationen från början?

/Nikke

lars_k svarade 20 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2004 vid 18:30

Befinner mig i samma situation, dock utan resa till Pozo(jävla lyckost!), hursomhelst är det att tuta i ordentligt rätt uppåt, som i en överroterad killer-bakåt och när man typ ser vattnet igen o lite mer än halva turen är avklarad så är det dags att skota ut för att häva vidare rotation. Och så snyggt o försiktigt vila sig bakåt för att landa tjusigt. Låter ju inte så svårt?! Tycker inte jag heller. För-stå-sig-påare menar att tyngdpunkten skall hållas nära masten för att på så sätt knixa till rörelsen. Det är nog till viss del lättare med en feting våg och göra dom så snyggt som Josh Stone gör (har sett honom göra pushloops i höjd med helikoptrar på Ho’okipa, hua!!), men en mindre typ axelhöjdsvåg kan oxå vara värt att pröva och då helt sonika ladda på en fetbakåt rätt upp, alltså inte som en vanlig bakåtloop, utan mer rättupp. Det luriga är vad som händer när man precis kommer över liksom. Som med allt annat är det mer psykologiskt än tekniskt svårt. Jag kommer ha hjälm och extra skydd när jag testar i sommar. Master o annat är intressant men påtaglig närkontakt, dvs placera masten snyggt halvvägs in i skallen eller brutna revben o grejer, kan man ju vara utan. Är det inte babordshoppning i Pozo, bara en sån sak är ju lurig.
    Kör hårt. Avstämning efter sommaren.

/David

• lars_k

Medlem
    12 juni, 2004 vid 11:02

Inte för att jag sätter en men jag har fått tipset att göra ett kraftigt uppjuck mot riggen i hoppögonblicket mot en brant våg.
    Höjda lite mer i hoppet än en bakåt, kraftigt uppjuck mot riggen med huvvet slängt uppåt/bakåt. Rotera bakåt utav helvette och stoppa rotationen med en utskotning.
    Har testat några gånger och kraschat. Men jag ger mej inte… =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.