Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › PWA Brasilien
-
PWA Brasilien
Publicerad av adde på 10 september, 2007 vid 13:33Jepp, andra dagen är precis igång med andra omgången.
Just nu: Victor Fernandez Lopez utslagen av Swift! (och Campello av Nik Baker!! trots att detta egentligen är Campellos hemmavatten (föddes här men flyttade till venezuela))
rasmus_w svarade 17 år, 5 månader sedan 15 Medlemmar · 51 Svar -
51 Svar
-
Det verkar vara väldigt ”Brittiska” förhållanden där!
Galet mycket hemmaplan för Kauli, jag hoppas faktiskt att han vinner.
Det är verkligen bra vågtävlingar i år!
-
@dr Masse 413354 wrote:
Galet mycket hemmaplan för Kauli, jag hoppas faktiskt att han vinner.
Det låter ju som din önskan kan gå i uppfyllelse…
PWA event ticker wrote:So far in this heat Seadi has shown us touches of brilliance that no one else here has so far. He’s so smooth and stylish and has momentum and timing that eludes everyone else. It is his homebreak but still he’s in a league of his own. Baker and Swift are playing a tight game but Baker has one much higher scoring wave -
Angulo gillar verkligen inte KP…
Pritchard being hassled for priority by Angulo even though they’re not even against eachother. The rivalry goes back a long way…
-
Å nu åkte Angulo ut!
Kanske skulle han fokusera mer på sitt eget heat än att snatta vågor av de som han inte ens tävlar mot… 😉
Heja Kauli!
-
Kauli verkar ha tagit finalen iaf. När blir det dubbeleliminering?
-
Är det någon som vet vad gruffet mellan Angulo och Pritchard handlar om? Är det bara tävlingskonkurrens i allmänhet, som mellan Dunkerbeck och Bringdal en gång i tiden?
-
Angulo sneakade en våg för Pritchard på CapVerde, eller nåt. Men det kanske går längre tillbaka än så… Kul! 🙂
-
Nu är det ju en discard som gäller… räknade lite på nuvarande ställningen och Fernandez halkar ned till en tredjeplats (två vinster men också två sämre placeringar). Angulo förbättrar missen på GC och ligger tvåa. Kauli etta, Nik fyra och KP 5:a. Levi klättrar från 9:e till 6:e, medans Julien tappar sin 8:e till 14:e plats kan han göra en likadan upphämntning som på GC?
Browne är redan utslagen ur bubbeln, men vem tror ni gör störst återhämtning genom dubbelstegen?
-
Tråkigt med Browne. Han är ju min favorit nu efter Peters grymma film 🙂
-
Det är svårare för newschoolkillarna när det är taktiska vågval och precisionsvågridning som gäller.
-
Klassisk vågor, lite krosspå…
Borde inte McKercher bli farlig? Men Voget och Angulo känns svårare att ta sig förbi, så klättring kanske det blir mer i den undre halvan?
Att ta sig förbi Swift och, kanske framförallt, Williams, känns klart rimligare… Taboulet behöver mer krut i prylarna, tror jag. Borde inte Volwater kunna ta sig vidare, i alla fall? Volwater och Traversa, tror jag nog på. Även Polakow behöver mer vind, tror jag.
Baker imponerar igen, men jag tror inte han rår på Siver eller Kauli. Kan nog även få problem med en het seglare på väg upp. Men fasen vilken tävlingsseglare han är, Baker!
-
Slog mig att det är babordssegling… Kanske är än mer imponerade av Levi alltså!
-
@dr Masse 413770 wrote:
Klassisk vågor, lite krosspå…
Borde inte McKercher bli farlig?
http://www.pwaworldtour.com/index.php?id=636Förutom att han möter Victor Fernandez….
-
Campello och Campello vidare från sina respektive heat. (Dvs. McKercher och Guillol utslagna)
Logga in för att svara.