Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › PWA Brasilien
-
Måste ju hoppas på Skyeboy och Julien 😀 De har faktiskt klivit fram i år.
Sen tror jag Kevin slår Nik idag och Levi också för den delen, men inte Kauli…
-
Det blir ju löjligt tungt för den vinnare från loosers som skall förbi de fyra finalisterna. Hoppas Polakow tar loosers. Det blir lite ”Hookipa hall of fame” på plats 2-5 då, men nya kungen Kauli på topp. Eller kommer Kauli darra på slutet som han faktiskt gjort alla tre tidigare tävlingar?
-
Fernandez tar loosers. Nu får Pritchard sina fiskar varma. Han kan nog inte matcha Fernandez i hoppen, men får han till vågridningen så har han ju fördel där.
-
Fernadez behöver sluta trea eller iaf max 2 placeringar efter Kauli för att gå upp på första plats på rankingen. De har då samma poäng men Viktor har två förstaplatser.
frågan är om han orkar detta idag… redan 5 heat seglade. 6:e nu mot KP
-
Fernandez tog Pritchard. Nu tar han nog Baker av bara farten om inte Nik kan plocka fram nåt riktigt schysst hopp ur bakfickan.
-
Baker i final!! Go Ice!! Go power XT!! Go tysksegel!! hoho
-
Kan bli cool final om förhållandena dyker upp. De kan ju köra ett 25-minutersheat om de vill.
-
@Oåxen 414116 wrote:
Och sist men inte minst – GO justerbart uthal i vågor!!!
Va? Har Baker det?
Hmm. Skulle jag kunna tänka mej. Släpp upp för riktig buk när man tar sej ut i det byiga genom bryten, sen dra seglet platt som fan på väg in på vågen. Rätt bra ide’. Om det inte hänger en massa tampar och block över hela bommen förstås… -
@Lars_K 414121 wrote:
Va? Har Baker det?
Hmm. Skulle jag kunna tänka mej. Släpp upp för riktig buk när man tar sej ut i det byiga genom bryten, sen dra seglet platt som fan på väg in på vågen. Rätt bra ide’. Om det inte hänger en massa tampar och block över hela bommen förstås…Det hänger mest på hur det bakre bombeslaget ser ut. När man vågrider är bommen helt fri från tampar och block. Gippa – tryck på knappen – lite bukigare segel för mer tryck ut genom bryten.
Köp Sailworks justerbara uthal för formula hos On Top. Du får till två bommar. allt du behöver för att wave-anpassa är en kort bit 2 mm tamp. Kan fixa en bild till kvällen.
Jag har låtit göra ett dedikerat bakbeslag som sparkar stjärt, men det är ju lite överkurs. Nik kör standard bommarna från North.
-
Nu blir man ju lite sugen att mecka ihop nåt. Det är ju ofta man har lite tunnt drag på vägen ut…
Man ser lite av Bakers bakbeslag på denna bild. Kolla så nöjd han är:
Logga in för att svara.