Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › PWA Brasilien
-
Jag har inte sett en bild på Nik sedan 2005 där han seglar utan…
-
Du får räkna lite på det först Rille 😉
Verkar riktigt meckigt att slå precis innan det fina settet kommer och dra till uthalet innan man lägger första svängen…. -
Ja, det är absolut inga problem att justera. Det enda som är lite dumt är att man vill ha justeringen hyfsat nära bakhanden för att lätt hitta rätt och justera, men det gör också att det är lite ivägen när man greppar långt bak på bommen…
-
Det ärväl inte ens niks segel. Han kör north. Det är väl ett NP på bilden?
🙂 -
🙂
Oavsett. Hur ballt är det inte att han är i final mot kauli 2007?!
Mistraaaal 😉 -
Du… nu kollade jag lite och det där är nog hans orangea north faktiskt.
Jämför själv….
-
Man har ju uthalet på ”vägen ut” sidan av bommen. Betyder att det aldrig är ivägen vid ridning och du justerar bara på vägen ut.
-
Skall man ha en bom för varje vågställe/bog?
Vilken väg är ut i Apelviken…? :smirk: -
Man får fixa ett system som är demonterbart. Så man kan flytta det från det ena bomröret till det andra.
-
Eller så vänder man på bommen? Kanske ”jobbigt” att åka med texten uppochner?
-
.. eller så kör man lite clew-first och fixar till det innan man flippar seglet… 🙂
-
Fast då får man nog ha någon annan sorts tampar. Vanliga tampar tycker jag vrider sig så att dom pekar mer och mer uppåt när man surfar med bommen uppochner. Har gjort det några gånger av misstag när man har bråttom när man riggar. Det har man väl iofs jämt…
/jeppo
-
Sailworks system skiftar man sida på ett par minuter. Olika bombeslag funkar olika bra. Mitt nya beslag kan jag köra valfri sida med. Bombeslaget är utformat så att man inte ens märker det justerbara uthalet när man duckgippar. Eller om man nu vill göra en Air chachoo ; ).
Logga in för att svara.