Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › PWA Guincho framflyttat
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
PWA Guincho framflyttat
Publicerad av adde på 24 april, 2008 vid 07:06Regrettably, the PWA, in conjunction with Club Overpower, has been forced to announce the postponement of the Guincho World Cup, previously scheduled for early June.
Due to reorganization of the Portuguese Tourism Authorities, it has been impossible for Club Overpower (the event organizers) to get confirmation of the event funding in time for the event to take place in June as had been planned.
Club Overpower, in collaboration with the PWA, are now looking at possible rescheduling and / or relocation of the Portuguese leg of the tour for dates later in the year. Further details of dates, locations and disciplines will be announced as and when available.
The existing relationship between the PWA and Club Overpower will continue and the event will be back in the future.Ska det bli ett mellanår igen?
koa svarade 16 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Hahahaha. Adde du är så snabb på nyheter. Helt galet. Jag bor med John Carter och han sa för två timmar sedan att han fick ett personligt mail från Rich Page om detta. Ingen av åkarna här vet ännu, bara JC och Adde. Kul. 😉
-
Det måste vara för att jag för första gången på 4-5 år inte kommer att vara i Guincho i samband med världscupen, ah!
Och jo, nog är det viss risk för ett mellanår…
Å Peter, du kanske blir skyldig att ge oss lite inside på den smått legendariske “JC”. Har han exempelivs fått någon 30 000£ kamerautrustning förstörd/stulen/översvämmad den senaste veckan? 😉
-
Ja vafan Peter, det är läge för liiite skvaller i alla fall. Tänk på oss stackare här hemma. Vad är det till exempel för projekt du jobbar med nu….?
-
Haha. Han är sjukt tyst av sig (brittisk), men smått legendarisk. Men samtidigt har det varit en sjukt kändistät tid här, för mig i alla fall. Alla är här, Torsten, Calle, Darrel, JC, Jermoe, Benjamin etc.
Coolast med vistelsen är nog när Polakow ringde min mobil och frågade efter Baker. Även om han frågade “who am I speaking to?… -“Peter”….-“who” 🙂
Har kommit några dagar med vågor, men betydligt färre och lite mindre än jag förväntade mig. Dock har det varit en kass vinter. Men det är galet läskigt att simma runt i brytet på Hookipa. Jag har faktiskt ett ömmande märke på ryggen från Peter Vollwaters rails. Som brännsår från plastmattan från gympan, fast lite ballare. Plus att Josh Stone var ut och kör så jäkla cleant. Samtidigt som all är ute och klagar på hur trångt och jäkligt det är så kör han förbi och skriker av lycka. Det är nice.
Förstörd utrustning? Det är nog jag som står för det. en drängt 40000 kamera står i ugnen. Blev översköljd (20 meter uppe på torra land) nere i La Perous (eller hur det stavas). Så nu filmar jag med farsans bröllopskamera 😉 Skit samma. Brawzinho sätter standard nu. Han har helt klart kommit en bit närmare kaulis åkning. Alltså Kaulis ridning är helt fenomenal. Visst är det ballt med Naish aggresiva stil (såg RIP i morse igen…) men Kauli gräver med railsen och det ser ut som att bara nosen gör jobbet. Sjukt snyggt. Han använder bara seglet för att få driv och sedan surfar han som Dane Raynolds.
Anyway. Det blev dyrt men var jäkligt kul här 😉
Spana in http://www.clubventosbeachsearch.com om ni inte gjort ännu föresten. Boards, PM, Windsurfingjounral, Motion Soul, SurfAVela och Windsurfing US har 7-11 sidor nu i maj och PM och Windsurfingjournal skickar med DVDn gratis. Anna Jönsson på dvd omslaget! Det var ett projekt kan jag säga.
-
Åh, det där var det bästa inlägget här på evigheter! Tack!
Hoppas det blir lite skön film för oss kontorslandskapsråttor att avnjuta senare!
-
Det vet du Masse, det kommer filmer… 😉
Det har varit en grymt skön/ bra vår-vinter, inga super mega swell,
men ett gäng bra swell här i april så det är skönt, bra vår alltså…
kommer på nya rullarna 😉 -
Det är ju j-igt kul att två svenskar är med å filmar så mycket vindsurf numera, och gör det så bra. Härligt!
Och ge oss mer teasers… 🙂
-
Nå, det har varit sjukt grymt att få ha chansen att vara här och jobba, men tro mig Masse; Nu skall jag krypa in i mitt kontor i Göteborg och det lär bli en hel del dator 😉 Fast det är kul det med.
Adde… Jag har sett Neilprydes prototyper 2010:or. Jag önskade så att du var med då 😉
-
@mbkpeter 460537 wrote:
Nå, det har varit sjukt grymt att få ha chansen att vara här och jobba, men tro mig Masse; Nu skall jag krypa in i mitt kontor i Göteborg och det lär bli en hel del dator 😉 Fast det är kul det med.
Adde… Jag har sett Neilprydes prototyper 2010:or. Jag önskade så att du var med då 😉
Hehe
Är det de som är inverterade i grafiken?? Tror vi får bjuda dig på en omgång öl när du är tillbaka så kanske vi kan dra ur dig lite mera skvaller…
Skönt att du nämner fotografer när du ska pratar kändisar 😀
-
Jo, kul att träffa dig (Calle) här med. Allrig träffast innan. Supernice. Jag måste verkligen poängtera hur överjävlig Calle är dock 🙂 jag ser hans filmer som läroböcker, helt sant. Grymt med credd. Men det är klart kul att få utöka den svenska mediakakan med det jag kan.
Plus att Olandersson och emma är här med och blir plåtade. Grymt kul.
Snipp snapp. Skall beta av Håkans nya album och en kall öl nu.
Ses i Apel nästa vecka. -
@mbkpeter 460544 wrote:
Jo, kul att träffa dig (Calle) här med. Allrig träffast innan. Supernice. Jag måste verkligen poängtera hur överjävlig Calle är dock 🙂 jag ser hans filmer som läroböcker, helt sant. Grymt med credd. .
Tack, Kul och ses, och i Apelviken snart hoppas jag 😀
-
@adde 460543 wrote:
Skönt att du nämner fotografer när du ska pratar kändisar 😀
Vill verkligen inte låta stöddig, utan mer visa humorn i det. Jag åkte i bilen med Kauli, Campello och Brawzinho och så passerade vi en asiat med två fetekameror, och jag frågar om det är Darrel? “Shit, I never seen him in real life” 🙂 Snedvriden bild av kändisar på maui?
-
@mbkpeter 460547 wrote:
Vill verkligen inte låta stöddig, utan mer visa humorn i det. Jag åkte i bilen med Kauli, Campello och Brawzinho och så passerade vi en asiat med två fetekameror, och jag frågar om det är Darrel? “Shit, I never seen him in real life” 🙂 Snedvriden bild av kändisar på maui?
Darrell Wong är en legend!
Logga in för att svara.