• adde

Medlem
    5 juni, 2007 vid 12:56

…men Kauli är kvar! 😀

Vad tycker man egenligen om att de nästan “hetsar” fram resultaten så här tidigt i tävlingen trotts att det verkar vara tveksamma förhållanden? Ska man vänta med dubbeln till det (evt!?) blir bättre och på så sätt få ett garanterat resultat OCH en riktigt bra tävling?

• mbkpeter

Medlem
    5 juni, 2007 vid 13:06

Alltså, det är lika för alla går bort. De lever för att leverera under tävlingarna, tycker därför man borde väntat lite. Radikal vågridning med 6.2?
    Verkar som om finalen kommer ha ännu mindre vind? Å andra sidan är det kanske bättre med resultat (då det faktiskt är seglingsbart) än att utse årsmästare på 1-2 tävlingar, jag vet inte

• surfineurope

Medlem
    5 juni, 2007 vid 13:44

@Mag 388398 wrote:

Vi vanliga dödliga hade säkert kört 4,5-4,7.

Japp, Ola och jag seglade 4,5. Jag knäckte dock brädan redan på första vågen efter att ha plattlandad en framåt så det blev inte så mycket segling för min del…

/Jonas

• mag

Medlem
    5 juni, 2007 vid 14:44

Helt rätt att köra på, man vet aldrig med vind och vågor. Att vänta är sällan ett vinnande koncept.

Att Josh kör med 6,2 gör honom inte mindre radikal i alla fall, 5,8 är ju hans standardsegel allt som oftast.Oavsett Hookipa eller Kap Verde.
    Så han är väl inte rätt måttstock. Vad kör de övriga?
    /Magnus

• koa

Medlem
    5 juni, 2007 vid 16:16

Det var gött och se att Victor Fernandez tog första stegen!
    Lite otippat för en del, grymt och se hans flow och form på Maui i år!
    I nya “ADDICTED TO RIDE 3” – Fanatic´s nya DVD så får ni se honom rippa järnet kan jag lova…

Spännande fortsättning följer!!!

• koa

Medlem
    5 juni, 2007 vid 16:21

Det var gött och se att Victor Fernandez tog första stegen!
    Lite otippat för en del, grymt och se hans flow och form på Maui i år!
    I nya “ADDICTED TO RIDE 3” – Fanatic´s nya DVD så får ni se honom rippa järnet kan jag lova…

Spännande fortsättning följer!!!

• ola-h

Medlem
    5 juni, 2007 vid 20:55

Fernandez slog Kauli i finalen, Josh slog Browne i loosers.

1. Fernandez
    2. Kauli
    3. Josh
    4. Browne

är alltså ställningen. Gissningvis kommer det inte bli mer vind under veckan, så det var nog rätt beslut att köra färdigt första omgången trots tveksamma förhållanden idag.

Hela eftermiddagen var det stanby för loosers round, men det blev snarare gradvis sämre änd gradvis bättre. Rätt kul frisegling att titta på dock. Roligast var kanske Scott som rippade på en lätt modifierad Starboard SUP.

• koa

Medlem
    5 juni, 2007 vid 21:19

Härligt att Victor Fernandez leder…vin…
    Han visade grym form och flow på Maui i våras.

Fler fina bilder från PWA & John Carter;
    http://www.pwaworldtour.com/index.php?id=339&tx_damdownloads_pi1[pointer]=3&cHash=7df50e2a8e

• flikka

Medlem
    5 juni, 2007 vid 21:49

@mbkpeter 388386 wrote:

KP ute?
    Emma, rätta mig men var Yann (fransmannen) inte i Jeri och körde i Malhada?

Edit: F60 tror jag?

jodå det stämmer att det är samma kille som körde i Jeri och laddade rätt fett även då, kul att det går så bra för honom, han verkade vara en trevlig prick.

går det att ladda hem den del av filmen vi fick se i helgen någonstans?? eller vi får vackert vänta? har skrytit så om hur bra den är här hemma så de är nyfikna här 🙂

• ola-h

Medlem
    6 juni, 2007 vid 08:33

Här kommer några fler bilder.
    Marcillio pushar
    Angulo tweakar

och sist en på mig själv som Jonas tog i måndags kväll.

• calle_b

Medlem
    6 juni, 2007 vid 08:49

Bra häng! Vackert tajmat Ola! Ser juh riktigt proffsigt ut…

Ha d!

• koa

Medlem
    6 juni, 2007 vid 09:05

Ser fint ut Ola! Kom du med vågen eller landade du bakom?
    Passa på och rippa järnet!

• mbkpeter

Medlem
    6 juni, 2007 vid 09:54

@flikka 388669 wrote:

jodå det stämmer att det är samma kille som körde i Jeri och laddade rätt fett även då, kul att det går så bra för honom, han verkade vara en trevlig prick.

går det att ladda hem den del av filmen vi fick se i helgen någonstans?? eller vi får vackert vänta? har skrytit så om hur bra den är här hemma så de är nyfikna här 🙂

Nä, du får fint vänta 🙂 hehe
    Jag är snart klar med hela filmen, och det måste vara ett visst tryck (ha begär 🙂 ) efter den då jag kommer lägga upp den som torrent.

Riktigt nice att Brawzinho är med i toppen. Blir riktigt nice om nått år.

• ola_p

Medlem
    6 juni, 2007 vid 12:26

Snyggt Ola, rätt glassy våg också.

• ola-h

Medlem
    6 juni, 2007 vid 18:55

@Ola_P 388747 wrote:

…rätt glassy våg också.

Ja, glassy är ju inte direkt vad man förknippar med vindsurfing i Guincho, men nu var det i princip ingen vind nära stranden så då blev det rätt glassy där.

Idag har det dock varit i prinvip vindstilla och följdaktligen glassy. Mest vågsurfing alltså (även lite för min del). Några av proffsen körde istället SUP (med paddel idag, inga segel), se t ex Antoine nedan med klassiska Guincho-klippor i bakgrunden.

En bild till på mig från i måndags kommer också med. Dåligt ljus, men det är lite snyggs hur solen skiner igenom det spår brädan gör i vågen.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.