Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › PWA i Klittmöller,hallå !!!!!!!!!
-
PWA i Klittmöller,hallå !!!!!!!!!
Publicerad av dala-lama på 12 januari, 2010 vid 17:52Jo jag vet, det finns redan ett par trådar om detta här på Konfen.
Men var är reaktionerna?
Ett par trötta grattis osv.
Ingen vidare stoke här inte………
Jag har redan bokat boende, 12 dar för att inte missa nåt.
När fick du en sån här chans att live se världens bästa göra saker som man knappt kan uttala än mindre utföra.
Så mycket inspiration samlat på ett ställe, så nära våra hemma vatten.
Kanske tom vara på samma våg, läs ivägen, för Kauli, Josh eller nån av dom andra!!!!
Jag vet iallafall var jag tänker va då.
Perdr-masse svarade 14 år, 2 månader sedan 31 Medlemmar · 52 Svar -
52 Svar
-
Det är sjukt kul och jag ska göra allt för att vara på plats!
-
Jag åker kanske dit, men…
PWA är en cirkus för inbördes beundran. Visst, överjävligt skitduktiga seglare. Men de finns här hemma också. Jag vet något som slår ännu högre och det är att få vara på vattnet samtidigt som gossarna. Det var jag i somras och det kommer jag leva länge på. 🙂Sorry för att jag är en bitter jävel som hatar snö och vill vara där det är varmt istället, men PWA är och förblir en cirkus (och på cirkus finns det clowner).
-
JAg tycker Steffo borde ordna med ett Stort Surfzone tält. 😉 jag tror det komme bli en stor fest … Längtar!
-
Det är askul att danskarna fixar det kanske enda värdiga vågeventet för PWA 2010!
Själv har jag en liiiiiten skada. Och det är den att jag kan fanimej inte sitta på stranden och titta på bra seglare. Hur bra de än är. Skulle jag laborera med logistiken, tajma tiden, kalibrera kalendern, kirra kosingen samt dupera darrrrrlingarna därhemma för att åka till DK och se att det är vind å vågor, då kommer jag aldrig aldrig aldrig kunna sitta å kolla utan det blir egen tid på vattnet. Sån är jag. 😀
När PWA har varit i Guincho då jag råkat vara där (med betoning på “råkat”) så har jag trots seglare som Josh Stone, Kauli och Dunken på vattnet alltid seglat själv och missat det mesta. För att inte säga allt. Roligast var faktiskt efter tävlingen då vissa seglare hängde kvar och seglade med oss normal, öh, obegåvade, vindsurfers.
Däremot hoppas jag såklart att det blir ett gäng svenskar som drar dit, har askul och rapporterar om allt som händer på olika sätt! För att läsa om det och kolla klipp å kommentarer, det gör jag mer än gärna!! Surfzone tältet borde ju vara på plats, eller hur Steffo? :smirk:
Grattis till Danmark å hoppas att det blir det första eventet i PWA som blir live-streamat på ett värdigt sätt!
-
Självklart seglar man själv så mycket som möjligt men det är ändå jäääkligt kul att se ett par heat. På Maui 2005 kollade vi en del Jeep Hawaii Pro som gick när vi var där men vi satt absolut inte på kullen hela dagarna.
Det är ju ett ypperligt tillfälle att åka till Danmark och få lite extra action tycker jag men jag håller med dig Masse, man får ju ut mest av att vara på vattnet själv! -
Jag är med dig Dr Masse. Fast jag kan tänka mig att åka dit och segla själv.
-
Basse;594886 wrote:… men jag håller med dig Masse, man får ju ut mest av att vara på vattnet själv!
Men hallå, det var ju jag som sa det först! 😉
-
Svenne;594890 wrote:Men hallå, det var ju jag som sa det först! 😉
Gött…. då blir man inte ensam bland de stora grabbarna då! 😀
-
Håller med basse/masse, visst är det kul att se bra segling, men ännu roligare att segla själv. Har själv suttit o kollat på några event live men man sitter mest o längtar till det är slut så man får sticka ut själv;-) Men visst, Klitmöller är ju 1000 ggr bättre att hålla pwa på än sylt, så det känns ju helrätt, men det kanske blir sylt oxå.
Tråkig jag va då! -
Klitmöller är ju verkligen ett kanonställe att kolla på tävlingar, man står högt och ser bra o får fina vinklar.
Och det finns gott om plats att segla på själv samtidigt, och jag håller med om att det är svårt att klara sig utan att segla i bra förhållanden.
Hoppas att det blir riktigt bra förhållanden som det brukar kunna bli vid den tiden, så nära Maui man kan komma…
-
Finns ju många ställen att segla på både norr o söder om själva Klittmöller.
Inte åker man dit för att stå på stranden i 12 dagar direkt.
Och hur fit man än är så orkar man ju inte segla 24/7, inte ens du Masse;)
Då kan man ju passa på att isupa nåt nytt move som man inte heller fixar he he.
Om det blir som planerat så blir det mycket tid på vattnet men med en stor bonus!
Per -
Gjutet att åka ner till Dk och kolla världseliten och segla en del själv också!
Men – i loggan för tävlingen finns en pingvin med på bilden – känns ju lite off, hoppas de ändrar detta.
/Christer O -
Hur går det med förhandssnacker och spekulationerna. Kanske dax att sätta fart på den här tråden igen…
Vilka kommer att åka till klitmöller i september och kolla/surfa?
Själv siktar jag på några dagar med bra surfing som kan fångas med kameran./Göran R
Logga in för att svara.