Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › PWA Kap Verde – omröstning!
-
@Jakob_S 365995 wrote:
“Onshore bög” … Vad är det ?
Men ja e inte böckling o kör ofta i onshore ändå. Är jag en dålig människa?:(
-
Själv har jag bara hört uttrycket “slalom bög” som förekom flitigt tidigt 90-tal. Vet inte ursprunget till det heller, men kanske kan man associera till de långa raka fenorna som kan agera phallossymboler.
Förslag på andra varianter på temat:
Lättvindshora
logohighsideshoreandpeelingpedofil
speedmongo
crossoffsprutluder
suppussyJag ser fram emot kreativa motiveringar för dessa!
-
@Ola H. 366137 wrote:
Själv har jag bara hört uttrycket “slalom bög” som förekom flitigt tidigt 90-tal. Vet inte ursprunget till det heller, men kanske kan man associera till de långa raka fenorna som kan agera phallossymboler.
Lättvindshora
speedmongo
crossoffsprutluder
Du fick inte me de mest vedertagna av alla, PRYLBÖG!! Vet inte varför ja kom o tänka på de just när ja såg att de va du som skrev Ola;)
-
@Ola H. 366137 wrote:
Lättvindshora
speedmongo
crossoffsprutluder
Jag tycker vi vänder på det…
schlager-speedare
fotbolls-freestylare
pryl-vågseglare -
Nu får alla konfbögar se till att styra upp den här tråden, ah!
Här skall snackas down-the-line Punta Preta och beundras feta bottensvänger, grymma toppsvängar och rejält mod på vågen.
Tack.
/Strukturbögen
-
Sorry, mitt fel.
Hur dömer man? Vågridning 100% – hopp 0%?
Går det hoppa över huvud taget på PP-vågen? -
Varför hoppa när man har en av de bästa vågorna att rida på??? Hoppa kan de göra i Pozo! 🙂
/Magnus -
Najs! Nu är vi på spåret igen!
Feta avläppen kan man ju greja där, ähum…
http://www.detourgeneration.net/videos/anguloair.htm
Men jo, på en video från Punta Preta har jag sett hopp, men det verkar vara ovanligt med sådana förhållanden så fokus verkar ligga rättså benhårt på vågridningen… av, ähum, förståeliga skäl!
-
Fan så spännande i alla fall…
Tror Campello (beroende på bedömningskriterier, och hans inställning går långt i verde). Dock sjukt sjukt startfällt. Kom ändå femma på maui med lånade grejjer och noll uppvärmning. Kauli var på plats en månad innan och körde Yoga, tio – elva nått.
1 Kevin P
2 J Angulo
3 L Siver
4 R Campello
5 S McKercher
6. J Polakow
7. Kauli
8. Fernandez11-15. Brawzihno
-
Jag är ju ett Kaulifan och jag tror jag fick det till 9 topp 3 placeringar i rad fram till Aloha Classic, inkl Maui 2005 och Guincho 05 och 06. Så av det nya gardet tror jag Kauli, Victor FL och Campello. I den ordningen, med reservation för Browne såklart.
Jag tror inte Levi klarar att segla så koncentrerat och tajmat genom hela stegen.
1. Angulo
2. KP
3. Kauli
4. Nik Baker (!)
5. JP
6. Victor FL
7-10. Dunken, Vidar J, Campello, Mckercher -
Om min franska inte spelar mig ett spratt så säger Kai Katchadorian i en intervju att han tror att vadslagarna i Las Vegas ger 1 krona tillbaka på varje satsad tvåkrona vid vinst för Josh.
-
@adde 366185 wrote:
Jag tror inte Levi klarar att segla så koncentrerat och tajmat genom hela stegen.
Å andra sidan brukar den typen av “ojämna” idrottare förr eller senare lyckas prestera på topp under en hel tävling. Att däremot gissa att de skulle göra bra ifrån sig under nån viss tävling brukar däremot vara vanskligt. Men förr eller senare tror jag Levi kommer segla en hel tävling utan ett enda allvarligt misstag.
-
Jag kom just på vad som är intressantast med den här omröstningen. Det är de knappa 20% som tror att Josh inte kommer topp-tre… 😀
-
Tärningen är kastad 😉 Visst är min Kauliplacering långt ner, men tror han kring 5-6 plats. Dax att Levi tar pall, och KP har mer vilja än Josh? Förlust på hemmaplan, nu i retur. Haha, fän va spekulativt.
Edit: Är Dany Brunch eller vad han heter med? Tveklös bubblare i så fall.
Logga in för att svara.