Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › PWA Kap Verde – the heat is on!
-
En webcam hade varit fint, men komunikationerna är nog inte dom bästa.
12.31 It’s pumping! Pritchard and Mussolini beat Skye and Silva. Then Seadi and McKercher beat Voget and Taboulet. Sailing now are Angulo, Monteiro, Williams and Dunkerbeck
-
Om man jämför med surfingens PWA-motsvarighet ASP som webbcastar “riktiga” TV-sändningar från platser som ligger ännu sämre till än CV så tycker man att det åtminstone skulle gå att rigga en liten kamera.
Sååå dålig anslutning kan det ju inte vara. Tänk bara på Börjes eminenta reserapport tidigare i år.
-
Dunken och Angulo tippade jag som kandidater, tror de ligger bra till.
Idag står man nog helst på land med tanke på vågstorleken./Magnus
-
Coola bilder på http://www.pwaworldtour.com nu!
Men vad är det egentligen med superstjärnona och skägg egentligen? Till och med Ricardo Campello har lyckats skrapa fram fjun på hakan:p -
Inget dåligt heat på G!
13.21 Baker and Teboul beat Horrocks and Fernandez in a close fought encounter. Sailing now are Polakow MusolliniPritchard and Siver. -
P & P tror vi på eller? M kan nog också slå men jag tror Siver kört klart nu, fast vem vet.
Men Levi gick vidare, så fel jag hade.
/M -
2x Starboard slår 2x JP
It’s HUGE! Kevin Pritchard and Levi Siver beat Alex Mussolini and Jason Polakow in one of the closest heats ever. The advancing athletes are starting to throw caution to the wind now and push the limits with more and radical manoeuvres despite the dangers the huge surf are presenting! Comopeting right now are seadi, Dunkerbeck, McKercher and Angulo. Stay tuned for more shortly.
-
Satan :(..jag som hejjade på Polakow 😀 . Ska bli kul att se mer bilder senare. Låter ju galet…”huge” 🙂
-
@Oscar 366564 wrote:
2x Starboard slår 2x JP
It’s HUGE! Kevin Pritchard and Levi Siver beat Alex Mussolini and Jason Polakow in one of the closest heats ever. The advancing athletes are starting to throw caution to the wind now and push the limits with more and radical manoeuvres despite the dangers the huge surf are presenting! Comopeting right now are seadi, Dunkerbeck, McKercher and Angulo. Stay tuned for more shortly.
Coolt heat med mästarna från 2005, (1990, 1992, 1993, 1994, 1995, 1999, 2001), 2004 och 2003….
Nästa heat har bara en världsmäsatare… Men Nik har väl varit tvåa ett par gånger?
-
Dock var Internet nere flera dagar i sträck i perioder och de bara ryckte på axlarna, that’s life typ.
Är det någon som hittat bilder, PWA -siten verkar ha kackat ihop totalt.
/Magnus -
@Mag 366568 wrote:
Dock var Internet nere flera dagar i sträck i perioder och de bara ryckte på axlarna, that’s life typ.
Är det någon som hittat bilder, PWA -siten verkar ha kackat ihop totalt.
/MagnusInga nya bilder från idag på PWA nej, men siten funkar iaf?!
Angulo och Seadi vidare…
-
Endast snabbuppdateringen men inte siten eller?!?
Men jag vill ändå inte se några bilder, nejdå inte alls….. 🙁
Snacka om flyt med förhållandena!
/Magnus -
14.38 Pritchard and Baker make it to the finals! There will now be a one heat (25 minute) break followed by a 4 man final. It’s then likely that given the excellent conditions that the double elimination will follow shortly afterwards.More soon.
-
“13.52 It’s HUGE! Kevin Pritchard and Levi Siver beat Alex Mussolini and Jason Polakow in one of the closest heats ever. The advancing athletes are starting to throw caution to the wind now and push the limits with more and radical manoeuvres despite the dangers the huge surf are presenting! Competing right now are Seadi, Dunkerbeck, McKercher and Angulo. Stay tuned for more shortly.”
Fyfan va ballt det vore att se detta!!! kommer köpa dvdn direkt, bra PR för sporten!
Logga in för att svara.