Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Pyro igen?
-
Pyro igen?
Publicerad av brickan på 17 november, 2004 vid 14:47Vet att det skrivits långa och många trådar om pyro men är den nått att ha?
Är det att föredra att ha våtdräkt under pyron?
Hur mycket behöver man ha på sig under nu?
jag kör nu 5/3 Zkinz med en extra 1mm väst under och fryser inte mycket men det blir ju kallare och hjälper då en pyro?kaiser svarade 19 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 35 Svar -
35 Svar
-
I vattnet är det kanske inte så stor skillnad. Blåser det mycket så jobbar man ju och håller sig varm om kroppen i alla fall. Brukar mest vara händer och fötter som man fryser om. På land är det riktigt gut med Pyron dock. Det blir ju inte samma wind chill-effekt som om man står blöt in på huden med en våtdräkt. Så om man ska upp och byta drake / dricka ett glas sprit så är det störtskönt med Pyro.
Det enda problemet med den är att den är så stor att jag inte kan ha mina vanliga boardshorts utanpå den. Vet någon var man kan få tag på ett par fräsiga bordshorts som är så stora att man kan ha dem utanpå en XL Pyro?
/Freddan
-
Nej ingen våtdräkt under torrdräkter det finns underställ till det. Fördelen med torrdräkten är att du kan vara ute typ 4-5 timmar på vintern, med våtdräkt så brukar det bli för kallt efter någon timme bara. Har du råd till en torrdräkt så köp, själv har jag alltid velat köpa en kite till istället för torrdräkten. Funkar bra med våtdräkten trots att jag kör året om även när det är lite is vid strandkanten.
-
En temos varmt vatten att hälla i dräkten när man fryser är ju inte fel så länge man inte blandar det med chokladen.
Kanske ska ta och investera i en torrdräkt någon som tycker nått annat så skriv det! -
JA visst ja pissa inte i torrdräkten som brukligt i våtdräkter det blir liksom lite innestängt då.
-
Svar till:
Det enda problemet med den är att den är så stor att jag inte kan ha mina vanliga boardshorts utanpå den. Vet någon var man kan få tag på ett par fräsiga bordshorts som är så stora att man kan ha dem utanpå en XL Pyro?
[/ QUOTE ]
jag hoppas att du skämtar!!!
hur går det när man bodydraggar med en pyro..?
-
Att bodydragga med Pyron är lite segt. Större motstånd liksom. Generellt så är den här typen av skaldräkt inte särskilt bra att röra sig med i vattnet (simma etc). Även om man har försökt att få ut det mesta av luften i den så är där luft som gör att man flyter lite konstigt.
I övrigt så kan jag avslöja att om det är så kallt att man kör med torrdräkt så är det ingen höjdare att bodydragga några längre sträckor. Jag har testat…
Angående boardshortsen utanpå Pyron så lär det finnas danskar som tar det på djupt allvar.
/Freddan
-
Du skojar!
Danskar som tar något på djupt allvar var finns dom?
Dom jag har träffat tar en bajer eller två istället! -
jag menade på att om man tappar brädan så måste man ju hämta den på nått vis..
kommer det in nått vatten i dräkten? -
Svar till:
Vet att det skrivits långa och många trådar om pyro men är den nått att ha?
Är det att föredra att ha våtdräkt under pyron?
Hur mycket behöver man ha på sig under nu?
jag kör nu 5/3 Zkinz med en extra 1mm väst under och fryser inte mycket men det blir ju kallare och hjälper då en pyro?[/ QUOTE ]
tjenare Brickan!
Klart du ska ha en Pyro!!!Jag är störtnöjd med min och använder den året runt, bara när det går att åka i endast boardshorts tar jag av mig den(3gånger den här svinkalla sommaren…)
Det är bara att klä sig rätt under, oftast klär man sig för varmt…
-
Bra, då vet jag vem jag inte ska låna våtdräkt av om att ifall man glömt sin egen hemma.
Ha haa, den var bra och värmde i kalla höstmörkret!
-
Walle dig kan man lite på men du har väl moddat din lite eller?
Har du ingen costum? -
Finns det ingen som tycker sin våtdräkt var bättre än pyron?
-
Svar till:
Walle dig kan man lite på men du har väl moddat din lite eller?
Har du ingen costum?[/ QUOTE ]
moddat och moddat… jag har bara förstärkt muddinfästningarna i ben/armar
Annars e det mesta av min utrustning moddad som ni vet
Föresten Brickan, e de inte dags för dig att köra med custom under fötterna?
En fin fin planka från “Old village” till ett bra pris kanske vore fint? -
Inget som man har någon glädje av i surfvåtdräkten men tro mig när man dyker med våtdräkt och det är 3 plus i vattnet så gör man det gärna!
Logga in för att svara.