Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pyro till skåne

• kapten

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 21:01

Jag tror också jag vill va me i Pyro-armén i habo!!
    (men vi ses väl där så du kan förklara fördelarna och priset…)

/Krille

• kitelife

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 21:11

Hehe vi får börja köra med olika mössor eller nått så man ser skillnad ; )

Bandana är klar, han med fettishen för röda bollar oxå, men va fan ska jag ha?

• hengo

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 21:27

du kan få beställa en customstickad mössa av min morsa, lika dan som jag har, du gillade ju den.
    passar inte grå så kan jag fixa så du får röd, svart, grön eeller någon annan färg man kan åstakomma genom växtfärgning.
    skicka huvudmått så grejar jag resten…
    Deal? deal.gif

• sidpiraya

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 21:51

kan hon fixa custom bandanas också??

• hengo

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 22:13

jag vet inte, kan be henne göra en prototype som kan testas på mig, så kan jag lägga upp bilder å så..

• kitelife

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 07:42

jaaaaa fam det är deal! bigok.gif lätt ; ) jag vill ha lika dan som din men rasta färger (röd, grön gul) designen lämnar jag hellt och hållet i hennes kapabla händer…

Hur lång leverans har du på dom?

• sidpiraya

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 07:45

låter skit bra 🙂

• wipeout

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 08:01

1. Riskerar man att vatten trycks in i benen när man kör?
    2. Kan vatten komma in genom halsen/armen om man bodydraggar långt efter brädan?
    3. Är det nödvändigt med handskar/skor för att undvika läckage?
    4. Är kondensen ett problem?
    5. Är det lämpligast med bra underställ eller en tunn våtdräkt under skalet?
    6. Händer ”vacuum packningen” endast efter krasch eller även om man sjunker vid en transition typ?

Nån som provat både skal och neopren semidry/dry kan väl uttala sig konstruktivt?

• melker

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 08:51

1. Riskerar man att vatten trycks in i benen när man kör?
    Svar: ja det finns så klart risk, men det som läcker in är så lite så att det knappt märks. Slammar du riktigt hårt kan du nog få in nån centiliter, men än en gång inget som berör.
    2. Kan vatten komma in genom halsen/armen om man bodydraggar långt efter brädan?
    Svar: Nope
    3. Är det nödvändigt med handskar/skor för att undvika läckage?
    Svar: Nope
    4. Är kondensen ett problem?
    Svar: Nope och nu när det blivit lite kallare så blit det väldigt lite kondens.
    5. Är det lämpligast med bra underställ eller en tunn våtdräkt under skalet?
    Svar: Underställ. Ha samma som du har under när du kör skidor/snowboard näer det är kallt å en tshirt å bommulsbrallor när det är lite varamare.
    6. Händer ”vacuum packningen” endast efter krasch eller även om man sjunker vid en transition typ?
    Svar: Sätt dig på huk, o öpnna halsmudden lite så är du vacuumpackad å klar innan du går ut i vattnet.

• skanepaul

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 09:15

Äntligen! Tack för ett vettigt svar Melker.

• kitelife

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 09:40

Oki, nu är det beställt och klart, vi får ett gäng av dom storlekar som fanns hemma i slutet på veckan, resten kommer om ca. 1,5-2 veckor.
    Jag får närmare besked i veckan, håller er uppdaterade ; )

Lafluer, din dräkt skickas direkt till dig från Dacon så det är lättare om du ringer direkt till lasse och kollar läget…

• rambo_johnson

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 10:35

hooora pän var när kommer min xl

• kitelife

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 12:01

Nu har jag fått besked och tyvärr så tar det 1,5-2 veckor för alla dräker och komma till mig, fanns bara små storlekar kvar…

Den som väntar på nått gott …

• hengo

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 12:05

tyvärr pan, dom klara färgerna går inte att få fram, eeftersom att hon bara avnädner sig utav växtfärgning frown.gif..

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 12:36

Hej
    Använder Pyro och min erfarenhet är att inte använda bomull under vare sig när det är kallt eller varmt. Jag är helnöjd för övrigt, en av fördelarna är att kunna byta om hemma och slippa stå på stranden näck. Jag tror ni kommer att bli nöjda, ni får stå ut med att bli kallade för fjollor av dom som kör med våtdräkt, men ni kan informera dom om vad kyla kör med vissa vitala delar…
    /J-O

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

16 av 38 svar oktober 2003
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA