Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › pyromaner se hit!
-
pyromaner se hit!
Publicerad av psychonauten på 11 februari, 2004 vid 17:43Är Pyro värd sina pengar?
Hur e kvaliten på dragkedjan? Har erfarenhet av dykdragkedjor som pajjat efter 1 säsong. Det vil man ju inte.
Hur varm e den egentligen? På gränsen till självantändning?kitelife svarade 21 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Allt beror på hur mycket du har under. Dräkten värmer inget i sig själv.
-
om vi säger runt 2C i vattnet som det är nu, behöver du bolstra på dig ett parr hundra ankor då?
-
du verkar inte förstått vad pyron e för nått…
det är en ”skaldräkt” alltså en tunn nylon overall som man själv bestämmer hur mycket man vill ha under!
Jag har haft min i ett år nu och den ser ny ut!!!
dragkedjan ÄR kanon, liksom hela pyron
Jag har kört med den ofta på sommaren med eftersom jag inte har någon hel våtdräkt, alltså använt den ordentligt, och jag har inget att klaga på.
Det viktigaste är bara att klä sig rätt under -
Jag har under ställ (tunt) ,sedan micro fliece och sist
ett fiber päls ställ typ HH. som binder mycket luft (finns att köpa på Sjögrens billigt, 600 för byxor och jacka)Med allt det här kan man bli liggandes bra länge i 2g vatten
-
Undeställ + microfleece är allt som jag behöver för att vara varm när det är någon plusgrad i vattnet och 8-10m/s funkar kanonbra! Dragkedjan funkar finfint, den är bara lite ivägen när man ska dra på sig bilbältet
-
Kanske min Canadian Goose skulle fungera under Pyronen?
Känns lite bökigt med alla ankor som bökar omkring i dräkten, och jackan är ju gjord av 90 ankor och med bara de finaste bitarna av de goa liven.Fattar ni?.. 90 ankor!.. annars fryser man.. men bra surf blir det
Fred.
-
Dragkedjan är det dyraste på hela dräkten och i princip det ända som behöver lite uppmärksamhet… man får med ett stift till den om man använder det typ iaf en gång i månaden och sköljer och torkar dräkten ordentligt varje gång så håller dom för alltid ; ) En annan grej med zippen som du kan tänka på är att inte ta i ena ändan och sen dra hela vägen utan istället ta ett grepp och dra 20 cm sen ett nytt grepp osv. det belastar zippen mycket mindre…
Ang. underställ så är det precis som när du åker skidor… lager på lager tills du har den temp. som önskas ; ) ett tipps är fleece eller ullfrotte det är varmt smidigt och kan inte ”hålla” vatten i själva tyget.
//Pan
-
fan pan.. hur går det för fia? e hon het? du e riktigt grym på åä och ö
-
har inte fått se henne på vattnet ännu men det kommer nog snart… ligger bara och kelar med hugge hela tiden *hehe*
Hur mänar du åäö????
//Pan
-
ja.. jag tror inte att cebaretaner har dom bokstäverna i sitt äålfabet
-
Men jag har ju burken med hemifrån juuhhh ; ) kan liksom inte leva utan min dator… kanske lite nördigt men sånt är det.
//Pan
Logga in för att svara.