Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pyron dräkt??

• nordgren

Medlem
    13 januari, 2004 vid 10:37

Det är väll en dykartorris om jag inte är hel felunderrättad. Alltså en lite pösigare torrdräckt som man har en massa kläder i för att bli riktigt varm.

Själv tycker jag att det låter livsfarligt för en vindsurfare, får man ett jack i dräckten från fenan så kommer det ju in vatten, och med den dräckten vattenfylld så lär man ju bli en aning nedtyngt. Svårt att simma.

• imported_borje

Medlem
    13 januari, 2004 vid 10:59

Dykar dräkter är tjocka och otympliga. Satsa på en “vanlig” våtdräkt.

• mag

Medlem
    13 januari, 2004 vid 11:35

Läs gamla inlägg på Kitekonfen, Pyros tror jag den heter förresten. De skrev en del om den förra vintern. Dyr men bra om jag minns rätt.
    /Magnus

• gurra1978

Medlem
    13 januari, 2004 vid 11:39
  • seeeker

Medlem
    13 januari, 2004 vid 11:46

http://www.dacon.biz säljder pyro. Jag har själv varit sugen på en sådan länge, och nej det är ingen dyk torrdräkt! och jag tror nog att det är väldigt svårt att få hål på en sådan med fenan.

Eftersom jag dyker och använder liknande dräkt då så vet jag att dom inte är osmidiga det minsta.

största fördelen som jag ser det är att den värmer ju även när man är på land, och man slipper frysa pungen av sej när man byter om eftersom man har vanliga TORRA kläder under!

Är det ingen som testat å windsurfa med pyron?

• nordgren

Medlem
    13 januari, 2004 vid 12:21

Okej jag kanske skrev lite fel, som en dykdräckt var det tänkt att det skulle stå. Tänkte mest att den var pösig och så.

Men om den är tålig och det inte går hål i den så låter det ju som ett riktigt bra alternativ, dock så kostar den ju en slant. shocked.gif

• seeeker

Medlem
    13 januari, 2004 vid 12:45

Jo jag föstod vad du menade men varför skulle pösig vara osmidigt? sen så funkar det ju så att man kan få den hur pösig eller opösig man vill genom att släppa in/ut luft ur den..

sen priset är väl lite högt kanske men en “torr” windsurf dräkt kostar ju nästan lika mkt och jag tror pyron håller bra mkt längre!

hmm.. jag tror nästan att jag har övertalat mej själv att köpa en nu smile.gif meen är d INGEN som testat den mer är kajtarna??

jag kan inte komma på nåt som skulle va negativt med den men ingen verkar ju använda den så nåt måste d ju va?

• gurra1978

Medlem
    13 januari, 2004 vid 12:46

Det finns biligare alternativ. Kolla tråden . Här står det om Watskis torrdräkt för 2700 kr.

• nordgren

Medlem
    13 januari, 2004 vid 12:53

Nej nej osmidigare har jag inte sagt, livsfarlig var det. tongue.gif

Jag tänkte just på om man skulle dra hål i den och det kommer in vatten så man blir nedtyngd.

• seeeker

Medlem
    13 januari, 2004 vid 14:26

hm.. jag tror som sagt att det skall mkt till innan man får nått större hål på den. det lär ju inte va hela världen om det kommer in lite vatten heller..

watskis dräkt är ju billigare men den är väl gjord för jollesegling och liknande medans pyron är gjord för kite och windsurf???

• nordgren

Medlem
    13 januari, 2004 vid 15:06

Ja problemet om det kommer in för mycket vatten är ju att man kan drunkna, det blir för tungt att simma och man blir neddragen. Men visst kommer det in lite vatten spelar det ju ingen större roll.
    Nåja jag vet en kajtare här i stan som har en så man får kika på den.

• seeeker

Medlem
    13 januari, 2004 vid 15:30

hehe känns ganska ossanolikt att man skulle kunna få in sånna mångder med vatten..

perfekt då får du återkomma med testresultatet sen då!

• nordgren

Medlem
    13 januari, 2004 vid 15:38

Nja blir man spolad och drar upp en reva så kan det nog komma in ganska stora mängder vatten sabbt.

Ska försöka göra det.

• the_novice

Medlem
    13 januari, 2004 vid 15:39

Han kanske inte blir så förtjust i att göra hål i dräkten bara för att testa?
    Kan annars rekomendera att köra med dubbla våtdräkter, det blir väl inte billigare men om man redan har en dräkt så…
    Händerna är som vanligt det stora problemet, är det ngn som har en lösning? Det bästa hittills för min del är tunna fiskarhandskar typ diskhandske, men även det är lite kallt nu tycker jag (klarade “bara” 3 timmar i söndags).

• jopi

Medlem
    13 januari, 2004 vid 15:55

Håller med förgående talare, det är ju händerna som är problemet. Jag har kört flera vintrar med GUL semidry (eller vad det nu heter) och kan inte påsta att jag frusit nämnvärt om kroppen. Klart att det blir lite kyligt när man blir spolad av en våg eller står på stranden och glor en stund, men så länge man håller igång så upplever inte jag några problem.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pyron dräkt??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.