Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Pyron dräkt??
-
Visst det går att byta muddar, men det är lite omständligt och kostar pengar. Jolleseglarna jag känner väntar ofta för länge. Muddarna var hela när man stack ut och gick sönder när man var ute. Sen är ju problemet att man kan få en reva i dräkten också. Då är isoleringen kass och man blir tung. egentligen finns det ingen större fördel med dräkten utom på land. Men då är det billigare att skaffa sig en ordentlig jacka att ha på sig, typ sån som sportfiskare har.
Anders -
Jovisst kostar det pengar att byta.. frågan är ju bara hur ofta man behöver göra det om man tar hand om dräkten.
Frdelen på land med en dräkt av typ pyro är ju ENORM så som jag ser det.. anledning till att jag inte är så aktiv på vinterhalvåret är att det är så fruktansvärt jävla kallt att byta om och när är på land och grejar.. men med pyron är ju detta inget problem, torra varma kläder under!
-
Visst om du tror på den så testa den. Typen av torrdräkt har funnits sen tidigt 80-tal och inte slagit igenom i vindsurfing ännu, men nu kanske tiden är inne. Själv skulle jag aldrig byta min o´neill neotorris mot en sådan. Jag har en torrdräkt helt i oceangoretex. Den är grym för långa pass i jollen men inte för surfing. Torr och torr föresten, kondensen i en torrdräkt som inte har goretex är inte att leka med. Tänk att du svettas en liter på ett pass. Den litern finns kvar inne i dräkten även när du är klar. Anders
-
Precis som du säger ingen kör med den, förutom kajtarna och dom verkar ju nöjda.. och funkar den för kite så borde d ju funka för oss också? (om man borser från dehära med fenan då)
kondensen ja… men med rätt kläder under så borde det inte heller vara ngt större problem…
Du säger att den har funnits sedan 80talet..jovisst, men att den inte har “slagit igenom” beror väl kanske att folk inte vetat om den.. eller tja.. jag har aldrig sett en skaldräkt i en windsurfbutik iaf.
-
är det någon som testat watski torrdräkten? bra el. dålig??
/andreas -
Pröva att simma ikapp din bräda i stora vågor med en pyron…
-
ja ja kör ni me den men jag tror faktiskt att man lika gärna kan ta å rulla in sig i gladpack, för den verkar ju inte sååå smidig.. lr???
Logga in för att svara.